Стратегія розвитку

                                                                                                                                                    Розглянуто  та ухвалено

педагогічною радою

Протокол №  1  від 31.08.2021 р.

Голова педагогічної ради,

Директор школи ____О.О.Шевляков

Затверджено

Наказом № 52-в від 01.09.2021 р.

 

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ

Рокосівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Хустської міської ради Закарпатської області

на 2021 – 2026 роки

Соціальний запит школи: школа європейського рівня, освітній заклад, який постійно навчається і постійно розвивається, зорієнтована на підвищення якості освіти, оптимізацію механізму керування школою, формування конкурентоспроможного випускника школи, підвищення іміджу навчального закладу.

Мета: Реалізація Державних стандартів у галузі освіти, створення умов для підвищення рівня розвитку кожної дитини, її самореалізації, здійснення ефективної підготовки випускників до майбутнього життя щоб кожен здобувач освіти під час освітнього процесу отримав знання та компетентності, які знадобляться йому в самостійному дорослому житті. Визначити перспективи розвитку закладу освіти як закладу,   що   надає   якісну   сучасну   освіту    шляхом    вільного    творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.

Для досягнення нових цілей освіти Рокосівський ЗЗСО обрав для себе

стратегічну ідею

  • принцип єдності і диференційованості у змісті освіти, який містить у собі такі основні рівні: рівень загальнолюдських цінностей, що відповідають освітнім стандартам і нормам світової культури; рівень державний – ядро змісту освіти, єдине для всіх шкіл України; рівень національно-соціальній, що враховує особливості, властиві національному і соціальному розвитку України; рівень загальношкільний, що спрямований, профілю, спеціалізації, типу, традицій, що передбачає насичення освіти філологічним змістом, у першу чергу англійської мови; рівень індивідуальний, що враховує можливості і бажання учня і вчителя
  • принцип гуманізації змісту освіти. Спираючись на прогресивні ідеї діалектики, уявлення про гуманістичну спрямованість діяльності людини, освіта доповнюється і розширюється філософією про сенс життя і призначення людини, про поняття духовності, про загальнолюдські цінності
  • принцип розвиваючого характеру навчання. Він передбачає саморозвиток особистості і вимагає пріоритетності в процесі навчання мотиваційних аспектів освіти
  • принцип психолого-педагогічної підтримки, співробітництва та співтворчості між учителем і учнем. Ставлення до дитини як до суб’єкта власного саморозвитку, спрямованість на самоствердження його індивідуальності
  • індивідуалізація та диференціація навчання. Цей принцип реалізується у творчому розвитку кожного учня з урахуванням різниці в інтелектуальній, емоційно-вольовій та дієво-практичній сферах
  • принцип інтеграції освітнього процесу – передбачає досягнення кожним учнем найвищого рівня знань, умінь, навичок і розвитку творчих здібностей.
  • принцип відкритості і динамічності освіти, що передбачає її постійний розвиток і саморегуляцію.

Стратегія розвитку Хустської СШ №3 зумовлена якісним оновленням змісту освіти, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо якісної та доступної освіти. З тим нагальною залишається здатність особистості формувати міжособистісні стосунки, вступати в комунікацію, володіти різними соціальними ролями.

Основні шляхи розвитку Рокосівського ЗЗСО направлені на реалізацію концепції «Нової української школи» складовими якої є:

  1. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
  2. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
  3. Умотивований    учитель,    який                             має            свободу        творчості й розвивається професійно.
  4. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
  5. Наскрізний процес виховання, який формує цінності.
  6. Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
  7. Децентралізація   та   ефективне                               управління,                               що  надасть                               школі                               реальну автономію.
  8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
  9. Сучасне освітнє середовище.

Місія школи: становлення творчої особистості, яка володіє навичками та компетентностями, яка готова навчатися протягом усього життя, вибирати й оновлювати професійний шлях самостійно. Створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «здобувачі освіти – батьки, здобувачів освіти – педагоги», створення сприятливого освітнього середовища на основі демократизації, гуманізації, співпраці, співтворчості, спрямованого на зміцнення здоров’я, розвиток здібностей, обдарувань і талантів дітей, активне застосування освітніх інновацій для підготовки конкурентоспроможного випускника.

Пріоритети:

  • підвищення якості освітніх послуг;
  • функціонування старшої школи як профільної;
  • формування у школярів базових цінностей;
  • розвиток комунікативної компетентності;
  • підвищення рівня навчальних досягнень;
  • культурне дозвілля.

Тенденції:

  • оволодіння іноземними мовами;
  • демократизація;
  • інформатизація;
  • відкритість;
  • безперервність освіти;
  • трансформація в сферу послуг.

Конкурентні переваги:

  • висококваліфікований педагогічний колектив;
  • досконале вивчення іноземних мов (англійська);
  • плідна робота учнівського самоврядування;
  • високі    показники    міських    та обласних                     олімпіад;
  • високі результати зовнішнього незалежного оцінювання;
  • розгалужена структура виховної роботи;

Задачі:

  1. Створити ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів.
  2. Продовжити роботу щодо створення умов для формування індивідуальних освітніх маршрутів учнів в умовах допрофільної та профільної освіти та в системі роботи з обдарованими учнями.
  3. Створити умови для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами (інклюзивне, індивідуальне навчання) за потреби.
  4. Створити сучасне освітнє середовище. Запровадити систему STEM – навчання.
  5. Розробити систему активного включення сім’ї в процес самовизначення, самореалізації учнів.
  6. Створити медіа простір для учасників освітнього процесу.
  7. Сприяти всебічному розвитку дитини, як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей; формування цінностей необхідних для успішної самореалізації компетентностей.
  • Виховувати відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.
  • Забезпечити новий зміст освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки плюралізму і партнерства.
  • Здійснювати комплексний підхід до розбудови школи і розвитку учня. 11.Орієнтувати на створення ситуації успіху та позитивний результат.
  • Створювати сприятливі умови для надання освітніх послуг (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, використання різних методик навчання).
  • Здійснювати оптимальну організацію освітнього процесу (відповідно до вікових, індивідуальних особливостей та гігієнічних вимог).
  • Організовувати тісну взаємодію з батьками здобувачів освіти, громадськістю. 15.Забезпечити безпечне освітнє середовище.

Термін для реалізації стратегії: 2021/2026 навчальні роки.

Очікувані результати:

  підвищення якості освіти, розбудова внутрішньої системи оцінювання якості освіти;

  зростання творчої активності педагогів, поширення інноваційних педагогічних технологій на весь колектив;

  здійснення проєктної та дослідницької діяльності, засвоєння науково-технічних знань, розвиток навичок критичного мислення через використання медіаграмотності;

  підвищення якості знань учнів;

  створення умов для дистанційного навчання та онлайн – освіти.   формування позитивного іміджу навчального закладу;

  реалізація сучасної державної політики в освітній галузі на основі державно- громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти і потреб учасників навчально-виховного процесу та нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі;

  автономія закладу у вирішенні основних питань змісту його діяльності, розвитку різноманітних форм співпраці й партнерства, установлення довіри між учасниками педагогічної діяльності;

    науковість та ефективність освітнього процесу на основі сучасних педагогічних досягнень;

    демократія і гуманізм освітнього процесу;

  забезпечення фізичного розвитку дитини, збереження її життя і здоров’я;    створення чіткої інноваційної системи освіти;

    творчий пошук резервів і джерел вдосконалення роботи навчального закладу;    етичність стосунків усіх учасників освітнього процесу.

Нормативно-правова і організаційна основа стратегії

  • Конвенція ООН про права дитини
  • Конституція України
  • Закон України «Про освіту»
  • Закон України «Про загальну середню освіту»
  • Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року
  • Закону України «Про сприяння становлення та розвитку молоді в Україні» зі змінами
  • Національна доктрина розвитку освіти України
  • Національна концепція громадського виховання
  • Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року
  • Положення про загальноосвітній навчальний заклад
  • Державний стандарт початкової загальної освіти
  • Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти
  • Програма національно – патріотичного виховання дітей та учнівської молоді
  • «Про молодіжні та дитячі громадські організації»
  • «Про охорону дитинства»
  • Національної Програми «Освіта України ХХІ століття»
  • Національної Програми «Діти України»

Організація освітнього процесу відповідно

до триступеневої структури загальноосвітньої школи

В проєктуванні і реалізації стратегічних напрямків розвитку за ступенями освіти  ми йдемо в першу чергу «від учня», тобто декларування та втілення на практиці ідеї, які відображають відношення школярів до своєї особистої участі в освітньому процесі. Метою будь-якої освітньої системи є створення умов, які забезпечують досягнення учнем відповідного рівня освіти. Ми розуміємо це не тільки як оволодіння відповідними знаннями та вміннями, а і як формування стійких особистісних якостей

учнів, необхідних їм в освітньому процесі та після випуску зі школи на протязі всього життя:

  початкова школа (1 – 4 кл.), яка забезпечує здобуття початкової освіти;

  базової середня школа (5 – 9 кл.), яка забезпечує здобуття базової середньої освіти;

  старша школа(10 – 11 кл.) до 2024 року.

Початкова школа (1 – 4 класи) є чотирирічною. Здобуття початкової освіти діти починають у віці 6 – 7 років. Вибір навчального закладу здійснюється за місцем проживання або за бажанням батьків в інших закладах освіти з урахуванням освітніх потреб дитини (спеціалізовані школи, навчання дітей з особливими потребами тощо). Початкова школа може функціонувати як самостійний навчальний заклад або діяти в комплексі з дошкільним закладом освіти, гімназією, позашкільними навчальними закладами.

Метою початкової освіти є гармонійний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей, формування морально-етичних і загальнокультурних цінностей, оволодіння ключовими і предметними компетентностями, необхідними життєвими і соціальними навичками, що забезпечують її готовність до продовження навчання, успішну взаємодію з довкіллям.

Завдання початкової освіти:

 створення умов для психолого – педагогічної адаптації дитини до шкільного освітнього середовища;

 фізичний і психічний розвиток дитини, розвиток її сенсорних, інтелектуальних і творчих здібностей, мотивації до навчання;

  формування ключових і предметних компетентностей, необхідних для продовження навчання, набуття соціального досвіду, культури спілкування і співпраці у різних формах навчальної взаємодії; здатності до самовираження; соціально-правової, екологічно доцільної і здоров’язбережувальної поведінки;

  національно – патріотичне, морально – етичне, трудове, естетичне виховання дитини.

Базової середня школа (5 – 9 класи) тривалість навчання в якій 5 років, продовжує реалізацію завдань освіти, розпочату в початковій школі, розширюючи і доповнюючи їх відповідно до вікових і пізнавальних можливостей учнів. Тут закладається той універсальний, спільний для всіх загальноосвітній фундамент, необхідний і достатній для розуміння сучасного світу і усвідомленого функціонування в ньому, реалізації кожним учнем у подальшому своїх особистих освітніх, професійних і загалом життєвих

планів. З огляду на зазначене основною характеристикою освіти на цьому рівні має бути її цілісність, фундаментальність і відносна завершеність.

Метою базової середньої освіти є різнобічний розвиток, громадянське виховання і соціалізація дитини, формування у неї навчальних, соціальних, загальнокультурних і предметних компетентностей, цінностей громадянського суспільства, особистісний розвиток учнів з орієнтацією на продовження навчання, формування креативності і критичного мислення, творчих здібностей, набуття життєвих компетентностей, необхідних для самовизначення й усвідомленого вибору подальшого життєвого шляху.

Завдання базової середньої освіти:

  створення умов для ефективної навчально-пізнавальної діяльності учнів в інформаційно-освітньому середовищі з метою особистісного розвитку, набуття ключових і предметних компетентностей, пізнавального досвіду, формування світогляду і ціннісних ставлень до оточуючого світу, задоволення пізнавальних інтересів і потреб дитини, усвідомленого нею вибору подальшого життєвого шляху;

  інтелектуальний, духовний, емоційний, фізичний, розвиток дитини, морально- етичне її виховання, формування основ природничо-наукового і гуманітарного світоглядів;

  формування загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво, оволодіння засобами пізнавальної і практичної діяльності, набуття соціального досвіду і культури спілкування та співпраці, навичок соціально-правової, екологічно доцільної і здоров’язбережувальної поведінки;

  розвиток основних умінь і навичок навчальної діяльності, компетентностей щодо вільного володіння українською мовою, спілкування однією з іноземних мов, використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні і практичній діяльності;

  формування підприємливості і здатності оцінювати правильність вибору, обґрунтовувати раціональність способу розв’язання проблем, приймати адекватні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях, самостійно розв’язувати пізнавальні, організаційні та інші проблеми особистого життя;

  виховання школяра як людини демократичної, відповідальної, патріотичної, з розвиненим естетичним і етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе; громадянське, трудове, екологічне, виховання учнів;

  формування ставлення учнів до освіти як важливої невід’ємної складової загальної культури людини;

  збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців.

Старша школа (10 – 11 класи) набір буде здійснюватися до 2024 р. забезпечує профільну освіту (поглиблене вивчення математики, історії, української мови) учнів на завершальному етапі шкільного навчання, задоволення і розвиток пізнавальних інтересів, нахилів іздібностей здобувачів профільної освіти, сприяння їхньому життєвому і професійному самовизначенню.

Метою педагогічного процесу на даному етапі є завершення середньої освіти на базі профільного навчання з наданням можливості побудови індивідуальної освітньої та професійної стратегії учня на основі його ціннісної позиції. Стратегічним напрямком розвитку старшого ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка: «Я вибираю свій життєвий шлях і хочу вчитися далі». Тому призначення старшої школи – оформлення життєвого проекту особистості, становлення індивідуально – особистісної технології життєтворчості, орієнтація учня на життєву самовизначеність, майбутню професію, трудову діяльність. Саме старша школа відповідає за досягнення учнем рівня професійної компетентності, саме старша школа повинна підготувати учня до життєвого самовизначення. У зв’язку з цим, головним стає питання те, яким чином той чи інший профіль забезпечує досягнення учнем необхідного рівня базової компетентності та сприяє здійсненню учнем успішного вибору подальшого освітнього та професійного шляху:

  забезпечення можливостей для конструювання кожним учнем власної освітньої траєкторії;

  цілеспрямована підготовка учнів до успішного продовження навчання на наступних рівнях освіти за обраним напрямом спеціалізації;

  розвиток ключових і предметних компетентностей випускників, достатніх для забезпечення конкурентоздатності в здобутті освіти на вищих рівнях;

  створення умов для різнобічного розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх здібностей, освітніх потреб та інтересів.

Реалізація цілей і завдань здійснюється через:

1.  Управлінський аспект

Мета: управлінської діяльності: координація дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.

Основні завдання:

  1. Управління якістю освіти на основі інноваційних технологій та освітнього моніторингу.
    1. Забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги здобувачам освіти.
    1. Виконання завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості.
  • Створення умов   для                продуктивної творчої діяльності та             проходження сертифікації педагогів.

Шляхи реалізації:

  1. Впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій.
  2. Створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішного реалізації їх творчого потенціалу.
  3. Забезпечення        виконання              замовлень             педагогічних                      працівників щодо підвищення їх фахового рівня через заняття самоосвітою.
  4. Підтримка      ініціативи    кожного              учасника         освітнього   процесу              в                      його самореалізації.
  5. Розкриття творчого потенціалу учасників освітнього процесу.
  6. Стимулювання творчості учасників освітнього процесу. Організаційно-педагогічну модель управлінської діяльності складають:

  загальні збори;   педагогічна рада;   батьківська рада;   методична рада;

  атестаційна комісія;

  учнівське самоврядування;   громадські організації.

Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, керування освітньою діяльністю, моніторинг.

Річне планування здійснюється з використанням перспективного планування. План будується на основі підготовки інформаційної довідки про діяльність закладу протягом навчального року, проблемного аналізу стану справ. При складанні плану використовується структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План підлягає експертизі в кінці року.

З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників всіх ланок закладу, робота педагогів в режимі академічної свободи.

2.  Методичний аспект

Мета: методичної роботи закладу: створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника.

Основні завдання:

  1. Створення атмосфери творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень педагогічних проблем.
    1. Формування    в   педагогів                       готовності       до                 проходження           сертифікації та впровадження сучасних інноваційних технологій.
    1. Формування прагнення до оволодіння педагогікою співпраці та співтворчості на принципах особистісно – орієнтованих методик надання освітніх послуг.
    1. Спрямування    діяльності    учнів                         за                         допомогою                         професійного                         мудрого керівництва з боку педагогічного колективу.

Шляхи реалізації:

  1. Постійний моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг.
  2. Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму.
  3. Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання.
  4. Участь у конкурсах педагогічної майстерності на різних рівнях.

3.  Виховний аспект

Мета виховної роботи: сприяння в розвитку пізнавальної творчої активності особистості; розвиток природних здібностей, уяви і продуктивного мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу життя.

Основні завдання:

  1. Створення безпечного виховного простору, який сприятиме розвитку і забезпеченню ефективного функціонування виховної системи школи.
    1. Формування високого рівня комунікативної культури.
    1. Створення умов для самовизначення, удосконалення, формування навичок моделювання, прогнозування результатів власної діяльності, для особистісного зростання кожного учня (створення ситуацій успіху та підтримки), його психолого-педагогічний супровід.
    1. Змістове наповнення виховання з урахуванням вікових особливостей учнів.
    1. Реалізація у процесі роботи особистісно – орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в шкільному та класному колективах.
  • Оптимальне поєднання форм організації виховної роботи: індивідуальної, групової, масової.
    • Здійснення взаємодії з органами учнівського самоврядування, інтеграція зусиль батьківської громади, правоохоронних органів та установ системи охорони здоров’я.
    • Утвердження в свідомості учнів історично притаманних українському народові високих моральних цінностей, спрямованих на засвоєння кращих зразків вітчизняної та світової духовної спадщини.
    • Забезпечення духовно-морального розвитку учнів, виховання патріотизму, високої політичної культури та трудової моралі, використання зусиль учнів у суспільно-корисних справах, сприяння утвердженню соціального оптимізму у світогляді.
    • Формування національного культу соціально активної, фізично здорової та духовно багатої особистості.

Шляхи реалізації

  1. Організація і проведення засідань МО класних керівників відповідної тематики.
    1. Створення КБОС – кодексу безпечного освітнього середовища.
    1. Здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей–сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей з неповних та малозабезпечених сімей, дітей-інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей та з сімей учасників АТО.
    1. Мобілізація загальнолюдських цінностей як ресурсу особистісного зростання школярів; спрямування виховної роботи на прищеплення здорового способу життя та зміцнення моральності.
    1. Створення оптимальних умови для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.
    1. Організація діяльності закладу освіти як зразку демократичного правового простору та позитивного мікроклімату через структуру шкільного і класного учнівського самоврядування, стимулювання внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх посильної участі у справах учнівського колективу.
    1. Впровадження активних форм виховної роботи шляхом застосування інноваційних методів та технологій.

4. Психолого-педагогічний аспект

Мета:    формування   особистості                        через               шкільне          та         сімейне    виховання з урахуванням:

  індивідуальних особливостей;   здібностей;

  умінь та навичок;

  умов для професійного самовизначення здобувачів освіти.

Основні завдання:

  1. Створення:
  2. ситуації успіху для всіх учасників освітнього процесу;
  3. умов для соціальної самореалізації учасників освітнього процесу;
  4. умов для позитивної адаптації учнів до навчання у школі;
  5. диференціація та індивідуалізація навчання, спрямовані на виявлення інтересів і схильностей кожної дитини.
    1. Посилення впливу шкільного та сімейного виховання на формування:
  6. стійкої мотивації до здобуття освіти;
  7. високої духовної культури;
  8. моральних переконань;
  9. трудового виховання дітей.
    1. Забезпечення    якісного                 психолого-педагогічного                 супроводу         освітнього процесу.
    1. Практичне забезпечення корекційно – розвивальної роботи:
  10. підвищення загального рівня розвитку дитини;
  11. розвиток недостатньо сформованих вмінь та навичок;
  12. підготовка до адекватного сприйняття навчального матеріалу;
  13. виявлення відхилень і проблем соціального розвитку дитини.
    1. Орієнтація на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки, булінгу.
    1. Створення позитивного психологічного клімату в закладі освіти та сім’ї.

Шляхи реалізації:

  1. Психолого-педагогічна діагностика з виявлення у дітей:
    1. здібностей;
    1. схильностей;
    1. потреб;
    1. відстеження динаміки і розвитку обдарованих та здібних учнів; дітей, які потребують особливої педагогічної уваги.
  • Консультації та навчання батьків, проведення батьківських всеобучів.
  • Створення    сприятливого                 психологічного                      клімату                 у                    всіх                 структурних підрозділах освітнього процесу.
  • Морально-культурний особистий досвід учасників освітнього процесу.

Модель випускника: Моделлю випускника є громадянин держави, який

  • має активну позицію щодо реалізації ідеалів і цінностей України, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни;
  • є особистістю, якій притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю;
  • уміє грамотно сприймати та уміє аналізувати проблеми суспільства, бути конкурентоспроможним на ринку праці, впевнено приймати сучасні реалії ринкових відносин, використовувати свої знання на практиці;
  • уміє критично мислити;
  • здатний до самоосвіти і саморозвитку;
  • відповідальний, уміє використовувати набуті компетенції для творчого розв’язання проблеми;
  • уміє опрацювати різноманітну інформацію.

5. Фінансово-господарський аспект

Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі коштів Державного та місцевого бюджетів, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування закладу для забезпечення належних умов його життєдіяльності.

Матеріально-технічне забезпечення умов реалізації Концепції розвитку школи здійснюється шляхом:

  • зміцнення матеріально-технічної бази;
  • створення нових навчальних кабінетів;
  • поповнення існуючих кабінетів навчально-наочними посібниками, довідковою, методичною, науково-популярною літературою;
  • придбання комп’ютерної техніки, технічних засобів навчання;
  • поповнення бібліотечного фонду;
  • придбання меблів;
  • перехід до автономії закладу освіти (фінансову незалежність):
  • створення нового освітнього середовища у навчальних кабінетах;
  • окультурення території закладу;
  • заміна комп’ютерної техніки;
  • поповнення існуючих кабінетів необхідними меблями;
  • створення зони відпочинку на подвір’ї.

Очікувані результати

  • створення комфортних умов для перебування учнів у навчальному закладі;
    • створюється інформаційне забезпечення для переходу закладу до роботи у нових умовах і викликах суспільства;
    • автономія закладу (академічна, організаційна, кадрова, фінансова);
    • зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу;
    • формується позитивний імідж школи та естетичні смаки учнів.

6. Система збереження і зміцнення здоров’я учня та вчителя

  • формування у дітей позитивного відношення до здорового способу життя;
    • створення в школі цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання;
    • сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я;
    • забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти і зміцнити здоров’я;
    • створення науково – інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу (особливо в умовах поширення короно вірусної інфекції);
    • розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.

СТРАТЕГІЧНІ ПРОЄКТИ

Проєкт «Профільна середня освіта»     Мета проєкту:   налагодити моніторинговий супровід ефективності профільної середньої освіти;   створити сучасну матеріально-технічну базу для організації якісної профільної середньої освіти. Пріоритети проєкту:   формування соціальної, комунікативної, інформаційної, технічної, технологічної компетенцій здобувачів освіти на допрофільному рівні та створення умов для врахування й розвитку навчально – пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб здобувачів освіти в процесі їхньої профільної середньої підготовки.  забезпечення рівного доступу до здобуття якісної профільної підготовки здобувачів освіти;   виявлення та розвиток професійних інтересів здобувачів освіти; реалізація ідей неперервної освіти впродовж життя.

Етапи реалізації програми проєкту:

№ п/пНапрямки діяльностіЕтапи реалізаціїВідповідальний
І Організацій- ний 2021/2022ІІ Реалізацій- ний 2023/2024ІІІ Узагальнюю- чий 2025/2026 
1Продовжити роботу над удосконаленням організаційно- педагогічних та інформаційних умов реалізації профільного навчання++ Адміністрація
2Вивчення нормативно- правової бази організації профільної середньої освіти+  Адміністрація
3Провести моніторингове дослідження готовності педагогів до роботи в динамічних групах профільного спрямування+  Заступники директора з НВР
4На основі аналізу удосконалювати позакласну роботу, напра- влену на розвиток компе- тенцій здобу- вачів освіти+  Заступники директора з НВР, педагог- організатор
5Здійснювати моніторинг щодо відстеження ефективності системи профільної освіти закладу++ Заступники директора з НВР
6Проводити системний моніторинг щодо вивчення думки здобувачів освіти, батьків, педагогів із питань організації профільної середньої освіти++ Заступники директора з НВР, класні керівники
7Психолого- педагогічні заходи+++Заступники директора з НВР, педагог- організатор, класні керівники
8Забезпечити координацію інформаційних та ресурсних потоків між закладом освіти та вищими навчальними закладами шляхом участі: у сумісних заходах і проєктах; конференціях і семінарах; рекламних+++Заступники директора з НВР
 акціях вузів      
9Поповнювати бібліотечні фонди освітньо- методичною, сучасною довідковою літературою відповідно до обраних профілів+++Адміністрація, бібліотекар
10Забезпечити психолого- педагогічний супровід допрофільної підготовки та профільної середньої освіти+++Психолог, вчителі, заступники директора з НВР
11Методичні заходи на реалізацію проекту+++Заступники директора з НВР

Очікувані результати:

  забезпечення рівного і безоплатного доступу старшокласників до профільної та початкової допрофесійної підготовки;

  забезпечення диференціації, варіативності здобуття освіти;

  спрямування підлітків щодо майбутньої професійної діяльності;

  готовність педагогів для реалізації проекту «профільна середня освіта»;

  оснащення кабінетів для здобуття профільної середньої освіти здобувачами освіти;

  налагодження   конструктивних                           зв’язків                  з               закладами        освіти   різних рівнів акредитації;

  дія системного моніторингового спостереження за якістю профільної середньої освіти;

  підготовка здобувачів освіти до свідомого вибору майбутньої професії.

Проєкт «Інновації в НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ»

Мета проєкту: підвищення рівня майстерності вчителів, спрямування їхньої роботи на реалізацію творчого потенціалу; пошук ефективних шляхів організації освітньої діяльності.

Завдання проєкту:

  • оновлення змісту навчання та побудова його на концептуальній основі новаторських освітніх технологій;
  • розвиток системи забезпечення якості освітніх послуг;
  • підвищення ефективності управління якістю освіти в школі;
  • підвищення конкурентоздатності школи в соціумі громади;
  • пошук та розробка ефективних методів освітнього процесу, управління освітнім процесом та професійним розвитком педагогів;
  • упровадження нових та модернізованих форм і методів управлінської діяльності.

Етапи реалізації програми проєкту:

  № п/п  Напрямки діяльностіЕтапи реалізації  Відповідальна особа
І Організацій ний 2021/2022ІІ Реалізацій- ний 2023/2024ІІІ Узагальнюю- чий 2025/2026
1Теоретична,+++Заступники
 науково-   директора з
 методична   НВР
 підтримка    
 педагогів до    
 інноваційної    
 роботи,    
 створення    
 сприятливого    
 психологічного    
 клімату    
2Забезпечити+++Заступники
 участь   директора з
 освітнього   НВР
 закладу у    
 програмі Нової    
 української    
 школи. Створення ініціативної групи у закладі.    
3Запровадження інновацій в управлінні освітнім закладом+  Адміністрація
4Створення картотеки з проблеми «Інноваційні технології освітнього процесу»+  Заступники директора з НВР
5Опрацювання науково- методичної літератури з даної проблеми. Здійснювати інформаційне забезпечення педагогів із питань запровадження освітніх інновацій (ознайомлення педагогічних працівників із науковими процесами, рекомендаціями, іншими матеріалами)+  Заступники директора з НВР, вчителі
6Вивчення педагогічного досвіду вчителів школи, України+++МО вчителів
7Діагностування рівня+  Заступники директора з
 підготовленості педагогічних працівників школи до інноваційної діяльності   НВР, ініціативна група
8Розробка рекомендацій щодо впровадження інновацій у практику роботи школи : рекомендувати педагогам для опрацювання сучасні науково- методичні посібники, монографії, рекомендації конференції; надавати методичну допомогу педагогам в розробці індивідуальної траєкторії професійного і особистого розвитку+++Заступники директора з НВР, ініціативна група
9Апробація теоретичних положень та методичних рекомендацій+  Заступники директора з НВР, ініціативна група
10Проведення роботи з колективом закладу освіти щодо впровадження++ Заступники директора з НВР
 компетентнісно орієнтованої технології навчання: психологічна і мотиваційна підготовка;теоретична підготовка    
11Створення умов, за яких можлива інноваційна педагогічна діяльність+  Заступники директора з НВР
12Аналіз проміжних результатів напрацювань у практику роботи членів творчої групи + Заступник директора з НВР, ініціативна група
13Управління процесом впровадження інноваційних знахідок у закладі+++Заступники директора з НВР
14Освоєння нових педагогічних ідей шляхом залучення педагогів до інноваційної діяльності: засідання педагогічної ради, круглі столи, семінари тощо; творча діяльність педагогів у+++Заступники директора з НВР, ініціативна група
 методичних об’єднаннях; участь у науково- практичних конференціях; узагальнення власного дос-віду й досвіду своїх колег; сертифікація на курсах підвищення кваліфікації; самостійна дослідницька, творча робота над темою, проблемою    
15Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи: розробка рекомендацій та порад щодо впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій  +Заступники директора з НВР, ініціативна група
16Вивчення та узагальнення стану роботи з упровадження інноваційних процесів у школі  +Заступник директора з НВР, ініціативна група
17Захист напрацювань на засіданнях педагогічної ради, методичної ради++ Заступники директора з НВР, вчителі
18Моніторинг якості інноваційної діяльності+++Заступник директора з НВР, ініціативна група
19Вивчення та узагальнення стану роботи з упровадження інноваційних процесів у школі  +Заступники директора з НВР, ініціативна група
20Здійснювати діагностику щодо виявлення готовності педагога до інноваційної діяльності (анкетування, аналіз осві- тнього процесу, участь у мето- дичних заходах)+++Заступники директора з НВР, ініціативна група
21Координація та супровід окремих інноваційних проєктів+++Заступники директора з НВР, ініціативна група
22Методична рада «Удосконалення самоосвіти вчителя – чинник професійного зростання»+  Заступники директора з НВР
23Круглий стіл «Професійне зростання вчителя у сучасному + Заступники директора з НВР, вчителі
 освітньому просторі»    

Очікувані результати:

  узагальнення основних шляхів, форм, засобів та умов, які забезпечують якісну організацію освітнього процесу;

 відкритість школи до нововведень в умовах динамічного розвитку освіти:

 ефективна організація науково – методичних структур колегіального управління (науково – методичні ради, малі педагогічні ради, творчі групи, тощо);

  запровадження інноваційної діяльності в роботі педагогів, адміністрації закладу;   створити у педагогічному колективі закладу освіти власну модель інноваційного

розвитку.

Проєкт «Використання технологій дистанційного навчання під час організації освітнього процесу у навчальному закладі»

Мета: Організація дистанційного навчання, що забезпечить можливість реалізувати право осіб на якісну та доступну освіту відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей та досвіду, незалежно від віку, місця проживання чи перебування, стану здоров’я, інвалідності, соціального і майнового стану, інших ознак і обставин, у тому числі тих, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти, тощо.

Етапи реалізації програми проєкту:

  № п/ п  Напрямки діяльностіЕтапи реалізації  Відповідальна особа
І Організацій- ний 2021/2022ІІ Реалізацій- ний 2023/2024ІІІ Узагальнюю- чий 2025/2026
1Засідання+  Заступники
 педагогічної ради, директора з
 що схвалить НВР
 використання  
 конкретних  
 інформаційно-  
 телекомунікаційни  
 х систем  
 (електронних  
 освітніх  
 платформ),  
 сервісів,  
 інструментів, за  
 допомогою яких  
 організовується освітній процес під час дистанційного навчання    
2Проведення навчальних (у тому числі практичних, лабораторних) занять, вебінарів, онлайн форумів та конференцій, навчальних ігор, консультацій та інші форми організації освітнього процесу, визначені освітньою програмою закладу освіти (навчальними програмами з окремих предметів (інтегрованих курсів)++ Заступники директора з НВР, вчителі інформатики
3Організація різних форм індивідуальної та колективної навчально- пізнавальної діяльності учнів, а також здійснення ними самоконтролю під час навчання + Вчителі  
4Проведення уроків- практикумів з метою навчання++ Вчителі інформатики
 передачі відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі    
5Проходження курсів , що забезпечать уміння працювати з електронним розкладом занять, електронним класним журналом/щоденн иком+++Вчителі
6Створення умов для організації дистанційного навчання: апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відео конференцій- зв’язку тощо), що забезпечують розроблення, накопичення та ефективне використання електронних освітніх ресурсів, управління освітнім процесом+++Адміністрація
 та навчальну взаємодію між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному та асинхронному режимах    
7Підвищення своєї кваліфікації щодо використання інформаційно- комунікативних (цифрових) технологій в освітньому процесі шляхом формальної, неформальної або інформальної освіти в порядку, визначеному законодавством+++Вчителі
8Підсумкова педагогічна рада, щодо результатів впровадження дистанційної освіти, визначення негативних моментів та відзначення позитивних наслідків  +Адміністрація, вчителі

Очікуванні результати:

  змістовне, дидактичне та методичне наповнення електронних освітніх ресурсів з навчальних предметів (інтегрованих курсів);

  організація освітнього процесу у надзвичайних обставинах із використанням технологій дистанційного навчання за допомогою технічних засобів комунікації, доступних для учасників освітнього процесу;

  використання технологій дистанційного навчання для вивчення окремих тем з навчальних предметів (інтегрованих курсів), проведення окремих навчальних занять і консультацій;

  змога реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учнів відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей та досвіду;

  забезпечення освітнього процесу під час надзвичайних ситуацій природного та техногенного походження, карантину, інших обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти (надзвичайні обставини);

  забезпечення проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиваючих занять (послуг) для осіб з особливими освітніми потребами (під час надзвичайних обставин, а також у разі відсутності фахівців із проведення (надання) таких занять (послуг).

Проєкт  «Кадрове забезпечення освітнього процесу»

               Кадрова політика Рокосівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів обумовлена замовленням суспільства на підготовку компетентного випускника і будується з урахуванням підвищених професійних вимог до вчителя, потребує інтенсивного оновлення, модернізації компонентів освітнього процесу на всіх ступенях системи освіти й набуває актуальності у зв’язку з переходом закладу освіти до нового змісту, структури і терміну навчання. 

               У школі змінені підходи до ролі вчителя, який є одночасно й учителем-психологом, учителем-технологом, учителем-дослідником, який творчо, на високому рівні розв’язує складні професійні проблеми. Змінено характер стосунків адміністрації з підлеглими, учителів з учнями, педагогів із батьками. Таким чином вирішується питання формування педагогічних кадрів нового типу.

                  На підставі аналізу кадрового складу та професійної майстерності педагогів, а також у відповідності до завдань, що окреслені нормативними та концептуальними документами освітньої галузі, проведена робота модернізації педагогічних кадрів, яка спрямована на реалізацію досягнення мети . 

                  Мета: забезпечення економічних і соціальних гарантій професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві.

                  Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками  закладу  не рідше одного разу на п’ять років, а також щороку – які є необхідною умовою проходження ними атестації у порядку, визначеному законодавством.

Завдання проекту:

Основними напрямами підвищення кваліфікації є:

-розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);

-формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»;

-психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;

-створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;

-використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;

-мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;

формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі освіти);

-розвиток управлінської компетентності (для керівника закладу   та його заступників) тощо.

Слабкі сторони:

  • скорочення вчительського складу у зв’язку з переходом на новий тип закладу;
  • недостатній рівень професійного підвищення кваліфікації вчителів;
  • недостатня інформаційна компетентність вчителів гуманітарного профілю;
  • недостатній обсяг ведення  дослідницьких робіт з учнями.

Загрози:

  • зміни в чинному законодавстві, за якими частина освітян може бути скорочена, або переведена до інших закладів освіти;
  • консервативний підхід, дефіцитне фінансування школи;
  • суспільно-економічні кризові явища;
  • низький рівень заробітної плати педагогічних працівників; 
  • відсутність зацікавленості вчителів STEM-освітою, пошуком нових засобів фінансування  дослідної діяльності;

 2.Основна мета, стратегічна ціль та поточні завдання:

Основна мета: високий рівень якісного кадрового забезпечення для реалізації завдань освітньої та наукової діяльності школи.

Стратегічні цілі: формування конкурентоспроможного висококваліфікованого кадрового потенціалу, здатного забезпечити якісну реалізацію освітніх та наукових програм, впровадження інноваційних наукових досліджень та розробок.

 

 

Етапи реалізації програми проєкту:

  № з/ п  Напрямки діяльностіЕтапи реалізації  Відповідальна особа
І Організацій- ний 2021/2022ІІ Реалізацій- ний 2023/2024ІІІ Узагальнюю- чий 2025/2026
1Затвердити Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу+++Заступники директора з НВР
2Оприлюднити Орієнтовний план підвищення кваліфікації  педагогічних працівників   на інформаційному стенді закладу освіти та на   веб-сайті школи+++Заступники директора з НВР, вчителі інформатики
3Річний письмовий звіт педагогів про стан проходження ними підвищення кваліфікації у поточному році з додаванням копій отриманих документів про підвищення кваліфікації+++Вчителі  
4Активізувати роботу  педагогів  з написання та опублікування особистого педагогічного досвіду, збільшення кількості публікацій методичних статей у виданнях, включених до переліку фахових видань України +++Адміністрація
5Забезпечувати умови для участі педагогів у конкурсах професійної майстерності, здійснення дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності+++Адміністрація
6Створення умов для організації дистанційного навчання: апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відео конференцій- зв’язку тощо), що забезпечують розроблення, накопичення та ефективне використання електронних освітніх ресурсів, управління освітнім процесом+++Адміністрація
 та навчальну взаємодію між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному та асинхронному режимах    
7Підвищення кваліфікації щодо використання інформаційно- комунікативних (цифрових) технологій в освітньому процесі шляхом формальної, неформальної або інформальної освіти в порядку, визначеному законодавством+++Вчителі
8Підсумкова педагогічна рада, щодо результатів впровадження дистанційної освіти, визначення негативних моментів та відзначення позитивних наслідків  +Адміністрація, вчителі

Шляхи реалізації проекту 

№ з/ п   
1Затвердження Орієнтовного плану підвищення кваліфікації педагогівЩорічноЗаступники директора з  НВР
2Оприлюднити Орієнтовний план підвищення кваліфікації  педагогічних працівників   на інформаційному стенді закладу освіти та на   веб-сайті школиЩорічноЗаступники директора з  НВР
3Затвердження плану щорічного підвищення кваліфікації  на поточний рік на педагогічній раді. Щорічно до15 січняЗаступники директора з  НВР
4 Активізувати роботу  педагогічних працівників  з написання та опублікування особистого педагогічного досвіду, збільшення кількості публікацій методичних статей у виданнях, включених до переліку фахових видань України 2021/2026Адміністрація школи
5Забезпечувати умови для участі педагогів у конкурсах професійної майстерності, здійснення дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності 2021/2026Адміністрація школи
6Ознайомити педагогічний колектив з Критеріями оцінювання роботи вчителя.2021Заступники директора з  НВР
7Проводити аналіз корпоративної етикиЩорічноПсихолог
8Робота школи молодого вчителяПостійноЗаступники директора з  НВР
9Круглий стіл «Творча активність педагога-запорука якісного рівня роботи школи »2018/2019 н.р.Психолог .

Очікувані результати:

  • створення системи професійно-педагогічної адаптації молодих спеціалістів;
  • стабілізація кадрового складу навчального закладу;
  • підвищення професійного рівня педагогічних працівників;
  • моральне і матеріальне стимулювання професійної діяльності педагогів;
  • підвищення престижу педагогічної професії в суспільстві та утвердження соціального статусу вчителів.

 Проєкт «Соціально-психологічний супровід»

Мета: 

  • створення умов для розвитку пізнавальних можливостей та формування інтересів учнів;
  • створення доброзичливого клімату в учнівському колективі;
  • створення сприятливого психологічного мікроклімату в освітньому середовищі;
  • створення умов для різнобічного розвитку особистості;
  • соціалізація дітей пільгового контингенту та здійснення соціально-педагогічного патронажу;
  • організація корекційної роботи з учнями;
  • підвищення рівня психологічних знань педагогічних працівників та батьків.

Завдання:

  • скоординувати зусилля педагогів та батьків для повної соціалізації здобувачів освіти;
  • здійснювати психологічний супровід всіх учасниківосвітнього процесу;
  • здійснювати профілактичну і консультативну роботу;
  • формувати навички здорового способу життя, розвивати здоров’язберігаючі  компетентності;
  • формувати родинно-сімейні цінності, як необхідної складової духовної культури здобувачів освіти;
  • забезпечувати права дітей на здобуття базового рівня загальної середньої освіти шляхом організованого освітнього процесу.

Шляхи реалізації

№ з/пЗміст роботиОчікувані результатиТермін виконанняВідповідальні  
1Розробка корекційно-розвивальні програми з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів зі стійкими порушеннями пізнавальної діяльностіПокращення сприятливого мікроклімату і розвитку пізнавальних процесів учнів2021/2022Соціальний педагог, практичний психолог
2Адаптація учнів до соціального середовища шляхом оптимального розвитку потенційних можливостейПідвищення рівня адаптації учнів2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог
3Впровадження корекційно-розвивальної програми «Щаслива родина – багата Україна!»Формування родинно-сімейних цінностей як необхідної складової духовної культури особистості2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог
4Впровадження корекційно-розвивальної програми  щодо запобігання і протидії булінгу та насильства «Добре серце»Покращення сприятливого мікроклімату та формування навичок врегулювання конфліктних ситуацій  в учнівському середовищі2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог
5Впровадження соціально-психологічного проєкту «Шкільна медіація – простір безконфліктного спілкування»Покращення сприятливого мікроклімату та формування навичок врегулювання конфліктних ситуацій  в учнівському середовищі2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог
6Організація профілактичної роботи зі збереження здоров’я учнів. Профілактичний проект «Стоп насильству! 16 днів проти насильства»Формування в учнів здоров’язберігаючих компетентностей    2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог  
7Виявлення учнів «групи ризику» і дітей, в яких виникають труднощі у навчанніПокращення соціального розвитку учнів у закладі освіти  2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог
8Профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, формування здоров’язберігаючої та соціальної компетентностіФормування в учнів здоров’язберігаючих компетентностей  2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог
9Корекція міжособистісних відносин всіх учасників освітнього процесу, профілактика відхилень в індивідуальному розвитку та поведінціПокращення соціального розвитку учнів  2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог
10Створення у закладі освіти сприятливого психологічного кліматуПокращення мікроклімату в учнівському середовищі2021-2026Адміністрація, соціальний педагог, практичний психолог
11Сприяння взаємодії закладу освіти та сімї, служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сімї, дітей та молоді, правоохоронних органів, наркологічного кабінету та інших державних підрозділівПокращення соціального розвитку учнів  2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог
12Створення умов для підвищення професійного самовизначення учнів старших класівПідвищення рівня професійної обізнаності учнів, сприяння їх самовдосконаленню2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог
13Систематичне відстеження динаміки розвитку учнів на всіх етапах шкільного навчанняРезультативність корекційно-розвивальної роботи з учнями2021-2026Соціальний педагог, практичний психолог

Очікувані результати:

  створення кодексу безпечного освітнього середовища;

  удосконалення системи профілактичної роботи в закладі;

  допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;

  навчання дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу);

  профілактика правопорушень і злочинності серед молоді;

   створення безпечного освітнього середовища;

  усвідомлення дітьми негативного впливу на організм шкідливих речовин;

   організація змістовного дозвілля та відпочинку здобувачів освіти

Додаток до проєкту соціально-психологічного супроводу

«Протидія булінгу у закладі освіти»

Мета проекту:

сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації;

Завдання проекту:

  • скоординувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед здобувачів освіти;
  • організувати профілактичну роботу на основі вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню здобувачами освіти правопорушень;
  • забезпечити організацію змістовного дозвілля й відпочинку;
  • поліпшити роботу психологічної служби, головну увагу приділити соціально-психолого-педагогічній допомозі здобувачам освіти та їх батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх.
№ з/п  Зміст роботиОчікувані результатиТермін виконання  Відповідальні  
1Вивчення передумов та причин виникнення булінгу (цькування) в закладі освітиСтворення системи профілактичної роботи в закладі освіти2021/2022Практичний психолог, соціальний педагог
2Розроблення плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освітиПлан заходів2021Практичний психолог, соціальний педагог
3Підготовка банку розробок виховних заходів щодо протидії булінгу (цькування) в закладі освітиБанк розробок виховних заходів2021/2022Практичний психолог, соціальний педагог
4Продовження ознайомлення та вивчення під час профілактичних занять Законів України, статей Конвенції ООН, інших документів щодо даного проєктуОбізнаність учнями правових норм та засад2021/2026Практичний психолог, соціальний педагог
6Вжиття заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування)Навчити учнів знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу)2021/2026Практичний психолог, соціальний педагог
7Проводження інформаційно-просвітницької діяльності серед учасників освітнього процесу щодо форм, причин і наслідків булінгу (цькування), заходів у сфері запобігання та протидії булінгу (цькування), формування нетерпимого ставлення учнів до насильницької моделі поведінки у міжособистісних стосункахСтворення безпечного толерантного середовища, виховання соціано-активної та комунікативної особистості з високим рівнем духовності і моралі2021/2026Практичний психолог, соціальний педагог
8Проводження семінарів-тренінгів для учнів закладу за участю практичного психолога, соціального педагога, класних керівників, вихователів з питань профілактики насильства, жорстокості та впливу сучасних телекомунікаційних технологій на психіку дітей, організації дієвої антитютюнової, антиалкогольної та антинаркотичної пропаганди, тактики поведінки з дітьми, які підозрюються у вжи­ванні алкогольних, наркотичних та психо­тропних речовинУсвідомлення учнями негативного впливу на організм шкідливих звичок2021/2026Адміністрація,закладу, практичний психолог, соціальний педагог
9Організація зустрічей дітей та підлітків із представниками поліції, інспекторами служби у справах неповнолітніхНавчити учнів захищати свої права та інтереси2021/2026Соціальний педагог
10Проведення аналізу ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освітиПозитивні зміни даного проєкту у закладі освіти2025-2026Соціальний педагог

Перспективний план моніторингу

 викладання       предметів

1 – 4  класи

з/пПредмет контролю2021/20222022/20232023/20242024/20252025/2026
 Українська мова та л-ра  педрада  
 Математика     педрада 
 Природознавство    педрада
 Труд.навчаннянаказ    
 Фізичне виховання педрада   
 Основи здоров’я  наказ  
 Мистецтво     
 Інформатикапедрада    
                                                  Варіативна частина
DЛогіка    наказ
 Громадянська освіта   педрада 

5 – 11 класи

з/пПредмет контролю2021/20222022/20232023/20242024/20252025/2026
1Українська мова та література      педрада
2Зарубіжна література    педрада
3Математика, інформатика      наказ
4Англійська мованаказпедраданаказпедрадапедрада
5Спецкурспедрада    
6Історіянаказ    
7Правознавство    педрада
8Біологія  педрада  
9Екологія     
10Географія   наказ 
11Економіка  наказ  
12Фізиканаказ    
13Астрономіяпедрада    
14Хіміянаказ    
15Мистецтво   наказ 
16Худ. культура    педрада
17Труд.навчання    наказ
18Технології    педрада
19Фізична культура  педрада  
20Захист Вітчизни    педрада
22Природознавство   педрада 
23Основи здоров’я  наказ  
24Варіативна частина  педрада    
25Робота гуртків   наказ 
26Виховна робота  педрада  
27Профільне навчання  педрада    
28Робота ГПД    наказ
29Адаптація учнів     
30Кабінети педрада  наказ
31Виконання програм, обов’язкових письмових робіт  наказ  наказ  наказ  наказ  наказ
32  Бібліотека  наказ      

                            Перспективний план предметних та методичних тижнів

Назва2021/2022 2022/2023 2023/2024  2024/2025 2025/2026
Тиждень педагогічної майстерності     
Ярмарок інноваційних освітніх технологій     
Тиждень іноземних мов     
Тиждень початкової школи     
Тиждень української мови та літератури     
Тиждень Цивільної оборони     
Тиждень зарубіжної літератури     
Тиждень математики     
Тиждень інформатики     
  Тиждень історії     
Тиждень правознавства     
Тиждень фізики     
Тиждень астрономії     
Тиждень хімії     
Тиждень біології     
Тиждень екології     
Тиждень природознавства     
Тиждень  основ здоров’я     
Тиждень географії та економіки     
Тиждень музичного мистецтва     
  Тиждень образотворчого мистецтва     
Тиждень фізичної культури     

Вивчення стану основних напрямів виховання

2021/ 20222022/ 20232023/ 20242024/ 20252025/ 2026
Громадянське виховання
Родинно-сімейне виховання
Військово-патріотичне виховання
Трудове виховання
Художньо-естетичне виховання
Моральне виховання
Екологічне виховання
Формування здорового способу життя
Превентивне виховання
Сприяння творчому розвитку особистості

Перспективний план атестації та курсової перепідготовки педагогічних працівників на 2021-2026 рр.

№ з/пСписок  вчителів  які атестуютьсяДата проходження останньої атестації20212022202320242025
 Шевляков Олександр Олександрович2021     
 Палчей Ольга Василівна2020     
 Локотош Олена Василівна2019     
 Квак Світлана Олександрівна2019     
 Тодавчич Світлана Олександрівна2019     
 Келемен Мар’яна Іванівна2020     
 Шпір Олена Василівна2020     
 Фетько Ірина Василівна2021     
 Кукаріна Наталія Миколаївна2021     
 Тодавчич Наталія Василівна2020     
 Фетько Мирослава Михайлівна2020     
 Цугорка Любов Василівна2019     
 Бурча Мирослава Василівна2018     
 Фотан Надія Вікторівна2018     
 Довжанин Марина Іванівна2020     
 Бучок Ганна Миколаївнане пр.     
 Немеш Віталія Вікторівна2017     
 Новай Ярослава Михайлівнане пр.     
 Козуб Наталія Олександрівна2014     
 Шевлякова Тетяна Іванівна2021     
 Павлій Світлана Михайлівна2021     
 Добровська Світлана Михайлівна2021     
 Варваринець Вікторія Петрівна2018     
 Рогалевич Людмила Степанівна2020     
 Тягур Тетяна Вячеславівна2020     
 Плескач Анюта Михайлівнане пр.     
 Медвидович Лідія Теодорівна2017     
 Налягака Світлана Михайлівна2018     
 Лихтей Євгенія Олександрівна2018     
 Бобіта Наталія Юріївна2021     
 Поган Марія Петрівна2018     
 Томищ Марія Василівна2021     
 Ільцо Данута Володимирівна2020     
 Тернинко Марія Валеріївнане пр.     
 Павлій Михайло Михайлович2017     
 Бора Роман Тарасович2017     
 Максимець Марія Андріївна2019     
 Бурча Надія Степанівна2019     
 Білецька Надія Дмитрівна2020     
 Шперик Марія Василівна2018     
 Джуга Ірина Володимирівна2019     
 Козак Ангеліна Вікторівна2021     
 Дзюзяк Софія Вікторівна2017     
 Васьовчик Лариса Іванівна2018     
 Романова Тетяна Василівна2021     
 Поган Ганна Іванівна2018     
 Тегза Людмила Петрівна2020     
 Бандурович Алла Іванівна2020     
 Марканич Оксана Юріївна2020     
 Локотош Аліна Вікторівнане пр.     
 Волощук Тамара Петрівна2017     
 Васьовчик Олеся Вікторівна2021     
 Парада Лариса Михайлівнане пр.     
 Волощук Ангеліна Анатоліївнане пр.     
 Когут Мирослава Михайлівнане пр.     
 Бора Тарас Романовичне пр.     
 Мацина Оксана Василівнане пр.     
 Поп Любов Миколаївнане пр.     
 Гоздок Мар’яна Антонівнане пр.     
 Луканець Світлана Іванівна2020     
 Матічин Мар’яна Юріївнане пр.     
 Когут Ірина Павлівна2018     
 Неагое Іванна Іванівна2020