Розглянуто та ухвалено
педагогічною радою
Протокол № 1 від 31.08.2021 р.
Голова педагогічної ради,
Директор школи ____О.О.Шевляков
Затверджено
Наказом № 52-в від 01.09.2021 р.
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ
Рокосівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Хустської міської ради Закарпатської області
на 2021 – 2026 роки
Соціальний запит школи: школа європейського рівня, освітній заклад, який постійно навчається і постійно розвивається, зорієнтована на підвищення якості освіти, оптимізацію механізму керування школою, формування конкурентоспроможного випускника школи, підвищення іміджу навчального закладу.
Мета: Реалізація Державних стандартів у галузі освіти, створення умов для підвищення рівня розвитку кожної дитини, її самореалізації, здійснення ефективної підготовки випускників до майбутнього життя щоб кожен здобувач освіти під час освітнього процесу отримав знання та компетентності, які знадобляться йому в самостійному дорослому житті. Визначити перспективи розвитку закладу освіти як закладу, що надає якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.
Для досягнення нових цілей освіти Рокосівський ЗЗСО обрав для себе
стратегічну ідею –
- принцип єдності і диференційованості у змісті освіти, який містить у собі такі основні рівні: рівень загальнолюдських цінностей, що відповідають освітнім стандартам і нормам світової культури; рівень державний – ядро змісту освіти, єдине для всіх шкіл України; рівень національно-соціальній, що враховує особливості, властиві національному і соціальному розвитку України; рівень загальношкільний, що спрямований, профілю, спеціалізації, типу, традицій, що передбачає насичення освіти філологічним змістом, у першу чергу англійської мови; рівень індивідуальний, що враховує можливості і бажання учня і вчителя
- принцип гуманізації змісту освіти. Спираючись на прогресивні ідеї діалектики, уявлення про гуманістичну спрямованість діяльності людини, освіта доповнюється і розширюється філософією про сенс життя і призначення людини, про поняття духовності, про загальнолюдські цінності
- принцип розвиваючого характеру навчання. Він передбачає саморозвиток особистості і вимагає пріоритетності в процесі навчання мотиваційних аспектів освіти
- принцип психолого-педагогічної підтримки, співробітництва та співтворчості між учителем і учнем. Ставлення до дитини як до суб’єкта власного саморозвитку, спрямованість на самоствердження його індивідуальності
- індивідуалізація та диференціація навчання. Цей принцип реалізується у творчому розвитку кожного учня з урахуванням різниці в інтелектуальній, емоційно-вольовій та дієво-практичній сферах
- принцип інтеграції освітнього процесу – передбачає досягнення кожним учнем найвищого рівня знань, умінь, навичок і розвитку творчих здібностей.
- принцип відкритості і динамічності освіти, що передбачає її постійний розвиток і саморегуляцію.
Стратегія розвитку Хустської СШ №3 зумовлена якісним оновленням змісту освіти, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо якісної та доступної освіти. З тим нагальною залишається здатність особистості формувати міжособистісні стосунки, вступати в комунікацію, володіти різними соціальними ролями.
Основні шляхи розвитку Рокосівського ЗЗСО направлені на реалізацію концепції «Нової української школи» складовими якої є:
- Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
- Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
- Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.
- Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
- Наскрізний процес виховання, який формує цінності.
- Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
- Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.
- Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
- Сучасне освітнє середовище.
Місія школи: становлення творчої особистості, яка володіє навичками та компетентностями, яка готова навчатися протягом усього життя, вибирати й оновлювати професійний шлях самостійно. Створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «здобувачі освіти – батьки, здобувачів освіти – педагоги», створення сприятливого освітнього середовища на основі демократизації, гуманізації, співпраці, співтворчості, спрямованого на зміцнення здоров’я, розвиток здібностей, обдарувань і талантів дітей, активне застосування освітніх інновацій для підготовки конкурентоспроможного випускника.
Пріоритети:
- підвищення якості освітніх послуг;
- функціонування старшої школи як профільної;
- формування у школярів базових цінностей;
- розвиток комунікативної компетентності;
- підвищення рівня навчальних досягнень;
- культурне дозвілля.
Тенденції:
- оволодіння іноземними мовами;
- демократизація;
- інформатизація;
- відкритість;
- безперервність освіти;
- трансформація в сферу послуг.
Конкурентні переваги:
- висококваліфікований педагогічний колектив;
- досконале вивчення іноземних мов (англійська);
- плідна робота учнівського самоврядування;
- високі показники міських та обласних олімпіад;
- високі результати зовнішнього незалежного оцінювання;
- розгалужена структура виховної роботи;
Задачі:
- Створити ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів.
- Продовжити роботу щодо створення умов для формування індивідуальних освітніх маршрутів учнів в умовах допрофільної та профільної освіти та в системі роботи з обдарованими учнями.
- Створити умови для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами (інклюзивне, індивідуальне навчання) за потреби.
- Створити сучасне освітнє середовище. Запровадити систему STEM – навчання.
- Розробити систему активного включення сім’ї в процес самовизначення, самореалізації учнів.
- Створити медіа простір для учасників освітнього процесу.
- Сприяти всебічному розвитку дитини, як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей; формування цінностей необхідних для успішної самореалізації компетентностей.
- Виховувати відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.
- Забезпечити новий зміст освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки плюралізму і партнерства.
- Здійснювати комплексний підхід до розбудови школи і розвитку учня. 11.Орієнтувати на створення ситуації успіху та позитивний результат.
- Створювати сприятливі умови для надання освітніх послуг (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, використання різних методик навчання).
- Здійснювати оптимальну організацію освітнього процесу (відповідно до вікових, індивідуальних особливостей та гігієнічних вимог).
- Організовувати тісну взаємодію з батьками здобувачів освіти, громадськістю. 15.Забезпечити безпечне освітнє середовище.
Термін для реалізації стратегії: 2021/2026 навчальні роки.
Очікувані результати:
підвищення якості освіти, розбудова внутрішньої системи оцінювання якості освіти;
зростання творчої активності педагогів, поширення інноваційних педагогічних технологій на весь колектив;
здійснення проєктної та дослідницької діяльності, засвоєння науково-технічних знань, розвиток навичок критичного мислення через використання медіаграмотності;
підвищення якості знань учнів;
створення умов для дистанційного навчання та онлайн – освіти. формування позитивного іміджу навчального закладу;
реалізація сучасної державної політики в освітній галузі на основі державно- громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти і потреб учасників навчально-виховного процесу та нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі;
автономія закладу у вирішенні основних питань змісту його діяльності, розвитку різноманітних форм співпраці й партнерства, установлення довіри між учасниками педагогічної діяльності;
науковість та ефективність освітнього процесу на основі сучасних педагогічних досягнень;
демократія і гуманізм освітнього процесу;
забезпечення фізичного розвитку дитини, збереження її життя і здоров’я; створення чіткої інноваційної системи освіти;
творчий пошук резервів і джерел вдосконалення роботи навчального закладу; етичність стосунків усіх учасників освітнього процесу.
Нормативно-правова і організаційна основа стратегії
- Конвенція ООН про права дитини
- Конституція України
- Закон України «Про освіту»
- Закон України «Про загальну середню освіту»
- Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року
- Закону України «Про сприяння становлення та розвитку молоді в Україні» зі змінами
- Національна доктрина розвитку освіти України
- Національна концепція громадського виховання
- Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року
- Положення про загальноосвітній навчальний заклад
- Державний стандарт початкової загальної освіти
- Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти
- Програма національно – патріотичного виховання дітей та учнівської молоді
- «Про молодіжні та дитячі громадські організації»
- «Про охорону дитинства»
- Національної Програми «Освіта України ХХІ століття»
- Національної Програми «Діти України»
Організація освітнього процесу відповідно
до триступеневої структури загальноосвітньої школи
В проєктуванні і реалізації стратегічних напрямків розвитку за ступенями освіти ми йдемо в першу чергу «від учня», тобто декларування та втілення на практиці ідеї, які відображають відношення школярів до своєї особистої участі в освітньому процесі. Метою будь-якої освітньої системи є створення умов, які забезпечують досягнення учнем відповідного рівня освіти. Ми розуміємо це не тільки як оволодіння відповідними знаннями та вміннями, а і як формування стійких особистісних якостей
учнів, необхідних їм в освітньому процесі та після випуску зі школи на протязі всього життя:
початкова школа (1 – 4 кл.), яка забезпечує здобуття початкової освіти;
базової середня школа (5 – 9 кл.), яка забезпечує здобуття базової середньої освіти;
старша школа(10 – 11 кл.) до 2024 року.
Початкова школа (1 – 4 класи) є чотирирічною. Здобуття початкової освіти діти починають у віці 6 – 7 років. Вибір навчального закладу здійснюється за місцем проживання або за бажанням батьків в інших закладах освіти з урахуванням освітніх потреб дитини (спеціалізовані школи, навчання дітей з особливими потребами тощо). Початкова школа може функціонувати як самостійний навчальний заклад або діяти в комплексі з дошкільним закладом освіти, гімназією, позашкільними навчальними закладами.
Метою початкової освіти є гармонійний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей, формування морально-етичних і загальнокультурних цінностей, оволодіння ключовими і предметними компетентностями, необхідними життєвими і соціальними навичками, що забезпечують її готовність до продовження навчання, успішну взаємодію з довкіллям.
Завдання початкової освіти:
створення умов для психолого – педагогічної адаптації дитини до шкільного освітнього середовища;
фізичний і психічний розвиток дитини, розвиток її сенсорних, інтелектуальних і творчих здібностей, мотивації до навчання;
формування ключових і предметних компетентностей, необхідних для продовження навчання, набуття соціального досвіду, культури спілкування і співпраці у різних формах навчальної взаємодії; здатності до самовираження; соціально-правової, екологічно доцільної і здоров’язбережувальної поведінки;
національно – патріотичне, морально – етичне, трудове, естетичне виховання дитини.
Базової середня школа (5 – 9 класи) тривалість навчання в якій 5 років, продовжує реалізацію завдань освіти, розпочату в початковій школі, розширюючи і доповнюючи їх відповідно до вікових і пізнавальних можливостей учнів. Тут закладається той універсальний, спільний для всіх загальноосвітній фундамент, необхідний і достатній для розуміння сучасного світу і усвідомленого функціонування в ньому, реалізації кожним учнем у подальшому своїх особистих освітніх, професійних і загалом життєвих
планів. З огляду на зазначене основною характеристикою освіти на цьому рівні має бути її цілісність, фундаментальність і відносна завершеність.
Метою базової середньої освіти є різнобічний розвиток, громадянське виховання і соціалізація дитини, формування у неї навчальних, соціальних, загальнокультурних і предметних компетентностей, цінностей громадянського суспільства, особистісний розвиток учнів з орієнтацією на продовження навчання, формування креативності і критичного мислення, творчих здібностей, набуття життєвих компетентностей, необхідних для самовизначення й усвідомленого вибору подальшого життєвого шляху.
Завдання базової середньої освіти:
створення умов для ефективної навчально-пізнавальної діяльності учнів в інформаційно-освітньому середовищі з метою особистісного розвитку, набуття ключових і предметних компетентностей, пізнавального досвіду, формування світогляду і ціннісних ставлень до оточуючого світу, задоволення пізнавальних інтересів і потреб дитини, усвідомленого нею вибору подальшого життєвого шляху;
інтелектуальний, духовний, емоційний, фізичний, розвиток дитини, морально- етичне її виховання, формування основ природничо-наукового і гуманітарного світоглядів;
формування загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво, оволодіння засобами пізнавальної і практичної діяльності, набуття соціального досвіду і культури спілкування та співпраці, навичок соціально-правової, екологічно доцільної і здоров’язбережувальної поведінки;
розвиток основних умінь і навичок навчальної діяльності, компетентностей щодо вільного володіння українською мовою, спілкування однією з іноземних мов, використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні і практичній діяльності;
формування підприємливості і здатності оцінювати правильність вибору, обґрунтовувати раціональність способу розв’язання проблем, приймати адекватні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях, самостійно розв’язувати пізнавальні, організаційні та інші проблеми особистого життя;
виховання школяра як людини демократичної, відповідальної, патріотичної, з розвиненим естетичним і етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе; громадянське, трудове, екологічне, виховання учнів;
формування ставлення учнів до освіти як важливої невід’ємної складової загальної культури людини;
збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців.
Старша школа (10 – 11 класи) набір буде здійснюватися до 2024 р. забезпечує профільну освіту (поглиблене вивчення математики, історії, української мови) учнів на завершальному етапі шкільного навчання, задоволення і розвиток пізнавальних інтересів, нахилів іздібностей здобувачів профільної освіти, сприяння їхньому життєвому і професійному самовизначенню.
Метою педагогічного процесу на даному етапі є завершення середньої освіти на базі профільного навчання з наданням можливості побудови індивідуальної освітньої та професійної стратегії учня на основі його ціннісної позиції. Стратегічним напрямком розвитку старшого ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка: «Я вибираю свій життєвий шлях і хочу вчитися далі». Тому призначення старшої школи – оформлення життєвого проекту особистості, становлення індивідуально – особистісної технології життєтворчості, орієнтація учня на життєву самовизначеність, майбутню професію, трудову діяльність. Саме старша школа відповідає за досягнення учнем рівня професійної компетентності, саме старша школа повинна підготувати учня до життєвого самовизначення. У зв’язку з цим, головним стає питання те, яким чином той чи інший профіль забезпечує досягнення учнем необхідного рівня базової компетентності та сприяє здійсненню учнем успішного вибору подальшого освітнього та професійного шляху:
забезпечення можливостей для конструювання кожним учнем власної освітньої траєкторії;
цілеспрямована підготовка учнів до успішного продовження навчання на наступних рівнях освіти за обраним напрямом спеціалізації;
розвиток ключових і предметних компетентностей випускників, достатніх для забезпечення конкурентоздатності в здобутті освіти на вищих рівнях;
створення умов для різнобічного розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх здібностей, освітніх потреб та інтересів.
Реалізація цілей і завдань здійснюється через:
1. Управлінський аспект
Мета: управлінської діяльності: координація дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.
Основні завдання:
- Управління якістю освіти на основі інноваційних технологій та освітнього моніторингу.
- Забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги здобувачам освіти.
- Виконання завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості.
- Створення умов для продуктивної творчої діяльності та проходження сертифікації педагогів.
Шляхи реалізації:
- Впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій.
- Створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішного реалізації їх творчого потенціалу.
- Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їх фахового рівня через заняття самоосвітою.
- Підтримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізації.
- Розкриття творчого потенціалу учасників освітнього процесу.
- Стимулювання творчості учасників освітнього процесу. Організаційно-педагогічну модель управлінської діяльності складають:
загальні збори; педагогічна рада; батьківська рада; методична рада;
атестаційна комісія;
учнівське самоврядування; громадські організації.
Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, керування освітньою діяльністю, моніторинг.
Річне планування здійснюється з використанням перспективного планування. План будується на основі підготовки інформаційної довідки про діяльність закладу протягом навчального року, проблемного аналізу стану справ. При складанні плану використовується структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План підлягає експертизі в кінці року.
З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників всіх ланок закладу, робота педагогів в режимі академічної свободи.
2. Методичний аспект
Мета: методичної роботи закладу: створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника.
Основні завдання:
- Створення атмосфери творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень педагогічних проблем.
- Формування в педагогів готовності до проходження сертифікації та впровадження сучасних інноваційних технологій.
- Формування прагнення до оволодіння педагогікою співпраці та співтворчості на принципах особистісно – орієнтованих методик надання освітніх послуг.
- Спрямування діяльності учнів за допомогою професійного мудрого керівництва з боку педагогічного колективу.
Шляхи реалізації:
- Постійний моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг.
- Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму.
- Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання.
- Участь у конкурсах педагогічної майстерності на різних рівнях.
3. Виховний аспект
Мета виховної роботи: сприяння в розвитку пізнавальної творчої активності особистості; розвиток природних здібностей, уяви і продуктивного мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу життя.
Основні завдання:
- Створення безпечного виховного простору, який сприятиме розвитку і забезпеченню ефективного функціонування виховної системи школи.
- Формування високого рівня комунікативної культури.
- Створення умов для самовизначення, удосконалення, формування навичок моделювання, прогнозування результатів власної діяльності, для особистісного зростання кожного учня (створення ситуацій успіху та підтримки), його психолого-педагогічний супровід.
- Змістове наповнення виховання з урахуванням вікових особливостей учнів.
- Реалізація у процесі роботи особистісно – орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в шкільному та класному колективах.
- Оптимальне поєднання форм організації виховної роботи: індивідуальної, групової, масової.
- Здійснення взаємодії з органами учнівського самоврядування, інтеграція зусиль батьківської громади, правоохоронних органів та установ системи охорони здоров’я.
- Утвердження в свідомості учнів історично притаманних українському народові високих моральних цінностей, спрямованих на засвоєння кращих зразків вітчизняної та світової духовної спадщини.
- Забезпечення духовно-морального розвитку учнів, виховання патріотизму, високої політичної культури та трудової моралі, використання зусиль учнів у суспільно-корисних справах, сприяння утвердженню соціального оптимізму у світогляді.
- Формування національного культу соціально активної, фізично здорової та духовно багатої особистості.
Шляхи реалізації
- Організація і проведення засідань МО класних керівників відповідної тематики.
- Створення КБОС – кодексу безпечного освітнього середовища.
- Здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей–сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей з неповних та малозабезпечених сімей, дітей-інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей та з сімей учасників АТО.
- Мобілізація загальнолюдських цінностей як ресурсу особистісного зростання школярів; спрямування виховної роботи на прищеплення здорового способу життя та зміцнення моральності.
- Створення оптимальних умови для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.
- Організація діяльності закладу освіти як зразку демократичного правового простору та позитивного мікроклімату через структуру шкільного і класного учнівського самоврядування, стимулювання внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх посильної участі у справах учнівського колективу.
- Впровадження активних форм виховної роботи шляхом застосування інноваційних методів та технологій.
4. Психолого-педагогічний аспект
Мета: формування особистості через шкільне та сімейне виховання з урахуванням:
індивідуальних особливостей; здібностей;
умінь та навичок;
умов для професійного самовизначення здобувачів освіти.
Основні завдання:
- Створення:
- ситуації успіху для всіх учасників освітнього процесу;
- умов для соціальної самореалізації учасників освітнього процесу;
- умов для позитивної адаптації учнів до навчання у школі;
- диференціація та індивідуалізація навчання, спрямовані на виявлення інтересів і схильностей кожної дитини.
- Посилення впливу шкільного та сімейного виховання на формування:
- стійкої мотивації до здобуття освіти;
- високої духовної культури;
- моральних переконань;
- трудового виховання дітей.
- Забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.
- Практичне забезпечення корекційно – розвивальної роботи:
- підвищення загального рівня розвитку дитини;
- розвиток недостатньо сформованих вмінь та навичок;
- підготовка до адекватного сприйняття навчального матеріалу;
- виявлення відхилень і проблем соціального розвитку дитини.
- Орієнтація на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки, булінгу.
- Створення позитивного психологічного клімату в закладі освіти та сім’ї.
Шляхи реалізації:
- Психолого-педагогічна діагностика з виявлення у дітей:
- здібностей;
- схильностей;
- потреб;
- відстеження динаміки і розвитку обдарованих та здібних учнів; дітей, які потребують особливої педагогічної уваги.
- Консультації та навчання батьків, проведення батьківських всеобучів.
- Створення сприятливого психологічного клімату у всіх структурних підрозділах освітнього процесу.
- Морально-культурний особистий досвід учасників освітнього процесу.
Модель випускника: Моделлю випускника є громадянин держави, який
- має активну позицію щодо реалізації ідеалів і цінностей України, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни;
- є особистістю, якій притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю;
- уміє грамотно сприймати та уміє аналізувати проблеми суспільства, бути конкурентоспроможним на ринку праці, впевнено приймати сучасні реалії ринкових відносин, використовувати свої знання на практиці;
- уміє критично мислити;
- здатний до самоосвіти і саморозвитку;
- відповідальний, уміє використовувати набуті компетенції для творчого розв’язання проблеми;
- уміє опрацювати різноманітну інформацію.
5. Фінансово-господарський аспект
Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі коштів Державного та місцевого бюджетів, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування закладу для забезпечення належних умов його життєдіяльності.
Матеріально-технічне забезпечення умов реалізації Концепції розвитку школи здійснюється шляхом:
- зміцнення матеріально-технічної бази;
- створення нових навчальних кабінетів;
- поповнення існуючих кабінетів навчально-наочними посібниками, довідковою, методичною, науково-популярною літературою;
- придбання комп’ютерної техніки, технічних засобів навчання;
- поповнення бібліотечного фонду;
- придбання меблів;
- перехід до автономії закладу освіти (фінансову незалежність):
- створення нового освітнього середовища у навчальних кабінетах;
- окультурення території закладу;
- заміна комп’ютерної техніки;
- поповнення існуючих кабінетів необхідними меблями;
- створення зони відпочинку на подвір’ї.
Очікувані результати
- створення комфортних умов для перебування учнів у навчальному закладі;
- створюється інформаційне забезпечення для переходу закладу до роботи у нових умовах і викликах суспільства;
- автономія закладу (академічна, організаційна, кадрова, фінансова);
- зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу;
- формується позитивний імідж школи та естетичні смаки учнів.
6. Система збереження і зміцнення здоров’я учня та вчителя
- формування у дітей позитивного відношення до здорового способу життя;
- створення в школі цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання;
- сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я;
- забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти і зміцнити здоров’я;
- створення науково – інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу (особливо в умовах поширення короно вірусної інфекції);
- розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.
СТРАТЕГІЧНІ ПРОЄКТИ
Проєкт «Профільна середня освіта» Мета проєкту: налагодити моніторинговий супровід ефективності профільної середньої освіти; створити сучасну матеріально-технічну базу для організації якісної профільної середньої освіти. Пріоритети проєкту: формування соціальної, комунікативної, інформаційної, технічної, технологічної компетенцій здобувачів освіти на допрофільному рівні та створення умов для врахування й розвитку навчально – пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб здобувачів освіти в процесі їхньої профільної середньої підготовки. забезпечення рівного доступу до здобуття якісної профільної підготовки здобувачів освіти; виявлення та розвиток професійних інтересів здобувачів освіти; реалізація ідей неперервної освіти впродовж життя. |
Етапи реалізації програми проєкту:
№ п/п | Напрямки діяльності | Етапи реалізації | Відповідальний | ||
І Організацій- ний 2021/2022 | ІІ Реалізацій- ний 2023/2024 | ІІІ Узагальнюю- чий 2025/2026 | |||
1 | Продовжити роботу над удосконаленням організаційно- педагогічних та інформаційних умов реалізації профільного навчання | + | + | Адміністрація | |
2 | Вивчення нормативно- правової бази організації профільної середньої освіти | + | Адміністрація | ||
3 | Провести моніторингове дослідження готовності педагогів до роботи в динамічних групах профільного спрямування | + | Заступники директора з НВР | ||
4 | На основі аналізу удосконалювати позакласну роботу, напра- влену на розвиток компе- тенцій здобу- вачів освіти | + | Заступники директора з НВР, педагог- організатор |
5 | Здійснювати моніторинг щодо відстеження ефективності системи профільної освіти закладу | + | + | Заступники директора з НВР | |
6 | Проводити системний моніторинг щодо вивчення думки здобувачів освіти, батьків, педагогів із питань організації профільної середньої освіти | + | + | Заступники директора з НВР, класні керівники | |
7 | Психолого- педагогічні заходи | + | + | + | Заступники директора з НВР, педагог- організатор, класні керівники |
8 | Забезпечити координацію інформаційних та ресурсних потоків між закладом освіти та вищими навчальними закладами шляхом участі: у сумісних заходах і проєктах; конференціях і семінарах; рекламних | + | + | + | Заступники директора з НВР |
акціях вузів | |||||
9 | Поповнювати бібліотечні фонди освітньо- методичною, сучасною довідковою літературою відповідно до обраних профілів | + | + | + | Адміністрація, бібліотекар |
10 | Забезпечити психолого- педагогічний супровід допрофільної підготовки та профільної середньої освіти | + | + | + | Психолог, вчителі, заступники директора з НВР |
11 | Методичні заходи на реалізацію проекту | + | + | + | Заступники директора з НВР |
Очікувані результати:
забезпечення рівного і безоплатного доступу старшокласників до профільної та початкової допрофесійної підготовки;
забезпечення диференціації, варіативності здобуття освіти;
спрямування підлітків щодо майбутньої професійної діяльності;
готовність педагогів для реалізації проекту «профільна середня освіта»;
оснащення кабінетів для здобуття профільної середньої освіти здобувачами освіти;
налагодження конструктивних зв’язків з закладами освіти різних рівнів акредитації;
дія системного моніторингового спостереження за якістю профільної середньої освіти;
підготовка здобувачів освіти до свідомого вибору майбутньої професії.
Проєкт «Інновації в НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ»
Мета проєкту: підвищення рівня майстерності вчителів, спрямування їхньої роботи на реалізацію творчого потенціалу; пошук ефективних шляхів організації освітньої діяльності.
Завдання проєкту:
- оновлення змісту навчання та побудова його на концептуальній основі новаторських освітніх технологій;
- розвиток системи забезпечення якості освітніх послуг;
- підвищення ефективності управління якістю освіти в школі;
- підвищення конкурентоздатності школи в соціумі громади;
- пошук та розробка ефективних методів освітнього процесу, управління освітнім процесом та професійним розвитком педагогів;
- упровадження нових та модернізованих форм і методів управлінської діяльності.
Етапи реалізації програми проєкту:
№ п/п | Напрямки діяльності | Етапи реалізації | Відповідальна особа | ||
І Організацій ний 2021/2022 | ІІ Реалізацій- ний 2023/2024 | ІІІ Узагальнюю- чий 2025/2026 | |||
1 | Теоретична, | + | + | + | Заступники |
науково- | директора з | ||||
методична | НВР | ||||
підтримка | |||||
педагогів до | |||||
інноваційної | |||||
роботи, | |||||
створення | |||||
сприятливого | |||||
психологічного | |||||
клімату | |||||
2 | Забезпечити | + | + | + | Заступники |
участь | директора з | ||||
освітнього | НВР | ||||
закладу у | |||||
програмі Нової | |||||
української |
школи. Створення ініціативної групи у закладі. | |||||
3 | Запровадження інновацій в управлінні освітнім закладом | + | Адміністрація | ||
4 | Створення картотеки з проблеми «Інноваційні технології освітнього процесу» | + | Заступники директора з НВР | ||
5 | Опрацювання науково- методичної літератури з даної проблеми. Здійснювати інформаційне забезпечення педагогів із питань запровадження освітніх інновацій (ознайомлення педагогічних працівників із науковими процесами, рекомендаціями, іншими матеріалами) | + | Заступники директора з НВР, вчителі | ||
6 | Вивчення педагогічного досвіду вчителів школи, України | + | + | + | МО вчителів |
7 | Діагностування рівня | + | Заступники директора з |
підготовленості педагогічних працівників школи до інноваційної діяльності | НВР, ініціативна група | ||||
8 | Розробка рекомендацій щодо впровадження інновацій у практику роботи школи : рекомендувати педагогам для опрацювання сучасні науково- методичні посібники, монографії, рекомендації конференції; надавати методичну допомогу педагогам в розробці індивідуальної траєкторії професійного і особистого розвитку | + | + | + | Заступники директора з НВР, ініціативна група |
9 | Апробація теоретичних положень та методичних рекомендацій | + | Заступники директора з НВР, ініціативна група | ||
10 | Проведення роботи з колективом закладу освіти щодо впровадження | + | + | Заступники директора з НВР |
компетентнісно орієнтованої технології навчання: психологічна і мотиваційна підготовка;теоретична підготовка | |||||
11 | Створення умов, за яких можлива інноваційна педагогічна діяльність | + | Заступники директора з НВР | ||
12 | Аналіз проміжних результатів напрацювань у практику роботи членів творчої групи | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група | ||
13 | Управління процесом впровадження інноваційних знахідок у закладі | + | + | + | Заступники директора з НВР |
14 | Освоєння нових педагогічних ідей шляхом залучення педагогів до інноваційної діяльності: засідання педагогічної ради, круглі столи, семінари тощо; творча діяльність педагогів у | + | + | + | Заступники директора з НВР, ініціативна група |
методичних об’єднаннях; участь у науково- практичних конференціях; узагальнення власного дос-віду й досвіду своїх колег; сертифікація на курсах підвищення кваліфікації; самостійна дослідницька, творча робота над темою, проблемою | |||||
15 | Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи: розробка рекомендацій та порад щодо впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій | + | Заступники директора з НВР, ініціативна група | ||
16 | Вивчення та узагальнення стану роботи з упровадження інноваційних процесів у школі | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група | ||
17 | Захист напрацювань на засіданнях педагогічної ради, методичної ради | + | + | Заступники директора з НВР, вчителі |
18 | Моніторинг якості інноваційної діяльності | + | + | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група |
19 | Вивчення та узагальнення стану роботи з упровадження інноваційних процесів у школі | + | Заступники директора з НВР, ініціативна група | ||
20 | Здійснювати діагностику щодо виявлення готовності педагога до інноваційної діяльності (анкетування, аналіз осві- тнього процесу, участь у мето- дичних заходах) | + | + | + | Заступники директора з НВР, ініціативна група |
21 | Координація та супровід окремих інноваційних проєктів | + | + | + | Заступники директора з НВР, ініціативна група |
22 | Методична рада «Удосконалення самоосвіти вчителя – чинник професійного зростання» | + | Заступники директора з НВР | ||
23 | Круглий стіл «Професійне зростання вчителя у сучасному | + | Заступники директора з НВР, вчителі |
освітньому просторі» |
Очікувані результати:
узагальнення основних шляхів, форм, засобів та умов, які забезпечують якісну організацію освітнього процесу;
відкритість школи до нововведень в умовах динамічного розвитку освіти:
ефективна організація науково – методичних структур колегіального управління (науково – методичні ради, малі педагогічні ради, творчі групи, тощо);
запровадження інноваційної діяльності в роботі педагогів, адміністрації закладу; створити у педагогічному колективі закладу освіти власну модель інноваційного
розвитку.
Проєкт «Використання технологій дистанційного навчання під час організації освітнього процесу у навчальному закладі»
Мета: Організація дистанційного навчання, що забезпечить можливість реалізувати право осіб на якісну та доступну освіту відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей та досвіду, незалежно від віку, місця проживання чи перебування, стану здоров’я, інвалідності, соціального і майнового стану, інших ознак і обставин, у тому числі тих, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти, тощо.
Етапи реалізації програми проєкту:
№ п/ п | Напрямки діяльності | Етапи реалізації | Відповідальна особа | ||
І Організацій- ний 2021/2022 | ІІ Реалізацій- ний 2023/2024 | ІІІ Узагальнюю- чий 2025/2026 | |||
1 | Засідання | + | Заступники | ||
педагогічної ради, | директора з | ||||
що схвалить | НВР | ||||
використання | |||||
конкретних | |||||
інформаційно- | |||||
телекомунікаційни | |||||
х систем | |||||
(електронних | |||||
освітніх | |||||
платформ), | |||||
сервісів, | |||||
інструментів, за | |||||
допомогою яких |
організовується освітній процес під час дистанційного навчання | |||||
2 | Проведення навчальних (у тому числі практичних, лабораторних) занять, вебінарів, онлайн форумів та конференцій, навчальних ігор, консультацій та інші форми організації освітнього процесу, визначені освітньою програмою закладу освіти (навчальними програмами з окремих предметів (інтегрованих курсів) | + | + | Заступники директора з НВР, вчителі інформатики | |
3 | Організація різних форм індивідуальної та колективної навчально- пізнавальної діяльності учнів, а також здійснення ними самоконтролю під час навчання | + | Вчителі | ||
4 | Проведення уроків- практикумів з метою навчання | + | + | Вчителі інформатики |
передачі відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі | |||||
5 | Проходження курсів , що забезпечать уміння працювати з електронним розкладом занять, електронним класним журналом/щоденн иком | + | + | + | Вчителі |
6 | Створення умов для організації дистанційного навчання: апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відео конференцій- зв’язку тощо), що забезпечують розроблення, накопичення та ефективне використання електронних освітніх ресурсів, управління освітнім процесом | + | + | + | Адміністрація |
та навчальну взаємодію між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному та асинхронному режимах | |||||
7 | Підвищення своєї кваліфікації щодо використання інформаційно- комунікативних (цифрових) технологій в освітньому процесі шляхом формальної, неформальної або інформальної освіти в порядку, визначеному законодавством | + | + | + | Вчителі |
8 | Підсумкова педагогічна рада, щодо результатів впровадження дистанційної освіти, визначення негативних моментів та відзначення позитивних наслідків | + | Адміністрація, вчителі |
Очікуванні результати:
змістовне, дидактичне та методичне наповнення електронних освітніх ресурсів з навчальних предметів (інтегрованих курсів);
організація освітнього процесу у надзвичайних обставинах із використанням технологій дистанційного навчання за допомогою технічних засобів комунікації, доступних для учасників освітнього процесу;
використання технологій дистанційного навчання для вивчення окремих тем з навчальних предметів (інтегрованих курсів), проведення окремих навчальних занять і консультацій;
змога реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учнів відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей та досвіду;
забезпечення освітнього процесу під час надзвичайних ситуацій природного та техногенного походження, карантину, інших обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти (надзвичайні обставини);
забезпечення проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиваючих занять (послуг) для осіб з особливими освітніми потребами (під час надзвичайних обставин, а також у разі відсутності фахівців із проведення (надання) таких занять (послуг).
Проєкт «Кадрове забезпечення освітнього процесу»
Кадрова політика Рокосівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів обумовлена замовленням суспільства на підготовку компетентного випускника і будується з урахуванням підвищених професійних вимог до вчителя, потребує інтенсивного оновлення, модернізації компонентів освітнього процесу на всіх ступенях системи освіти й набуває актуальності у зв’язку з переходом закладу освіти до нового змісту, структури і терміну навчання.
У школі змінені підходи до ролі вчителя, який є одночасно й учителем-психологом, учителем-технологом, учителем-дослідником, який творчо, на високому рівні розв’язує складні професійні проблеми. Змінено характер стосунків адміністрації з підлеглими, учителів з учнями, педагогів із батьками. Таким чином вирішується питання формування педагогічних кадрів нового типу.
На підставі аналізу кадрового складу та професійної майстерності педагогів, а також у відповідності до завдань, що окреслені нормативними та концептуальними документами освітньої галузі, проведена робота модернізації педагогічних кадрів, яка спрямована на реалізацію досягнення мети .
Мета: забезпечення економічних і соціальних гарантій професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві.
Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками закладу не рідше одного разу на п’ять років, а також щороку – які є необхідною умовою проходження ними атестації у порядку, визначеному законодавством.
Завдання проекту:
Основними напрямами підвищення кваліфікації є:
-розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);
-формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»;
-психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;
-створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;
-використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;
-мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;
–формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі освіти);
-розвиток управлінської компетентності (для керівника закладу та його заступників) тощо.
Слабкі сторони:
- скорочення вчительського складу у зв’язку з переходом на новий тип закладу;
- недостатній рівень професійного підвищення кваліфікації вчителів;
- недостатня інформаційна компетентність вчителів гуманітарного профілю;
- недостатній обсяг ведення дослідницьких робіт з учнями.
Загрози:
- зміни в чинному законодавстві, за якими частина освітян може бути скорочена, або переведена до інших закладів освіти;
- консервативний підхід, дефіцитне фінансування школи;
- суспільно-економічні кризові явища;
- низький рівень заробітної плати педагогічних працівників;
- відсутність зацікавленості вчителів STEM-освітою, пошуком нових засобів фінансування дослідної діяльності;
2.Основна мета, стратегічна ціль та поточні завдання:
Основна мета: високий рівень якісного кадрового забезпечення для реалізації завдань освітньої та наукової діяльності школи.
Стратегічні цілі: формування конкурентоспроможного висококваліфікованого кадрового потенціалу, здатного забезпечити якісну реалізацію освітніх та наукових програм, впровадження інноваційних наукових досліджень та розробок.
Етапи реалізації програми проєкту:
№ з/ п | Напрямки діяльності | Етапи реалізації | Відповідальна особа | ||
І Організацій- ний 2021/2022 | ІІ Реалізацій- ний 2023/2024 | ІІІ Узагальнюю- чий 2025/2026 | |||
1 | Затвердити Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу | + | + | + | Заступники директора з НВР |
2 | Оприлюднити Орієнтовний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на інформаційному стенді закладу освіти та на веб-сайті школи | + | + | + | Заступники директора з НВР, вчителі інформатики |
3 | Річний письмовий звіт педагогів про стан проходження ними підвищення кваліфікації у поточному році з додаванням копій отриманих документів про підвищення кваліфікації | + | + | + | Вчителі |
4 | Активізувати роботу педагогів з написання та опублікування особистого педагогічного досвіду, збільшення кількості публікацій методичних статей у виданнях, включених до переліку фахових видань України | + | + | + | Адміністрація |
5 | Забезпечувати умови для участі педагогів у конкурсах професійної майстерності, здійснення дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності | + | + | + | Адміністрація |
6 | Створення умов для організації дистанційного навчання: апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відео конференцій- зв’язку тощо), що забезпечують розроблення, накопичення та ефективне використання електронних освітніх ресурсів, управління освітнім процесом | + | + | + | Адміністрація |
та навчальну взаємодію між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному та асинхронному режимах | |||||
7 | Підвищення кваліфікації щодо використання інформаційно- комунікативних (цифрових) технологій в освітньому процесі шляхом формальної, неформальної або інформальної освіти в порядку, визначеному законодавством | + | + | + | Вчителі |
8 | Підсумкова педагогічна рада, щодо результатів впровадження дистанційної освіти, визначення негативних моментів та відзначення позитивних наслідків | + | Адміністрація, вчителі |
Шляхи реалізації проекту
№ з/ п | |||
1 | Затвердження Орієнтовного плану підвищення кваліфікації педагогів | Щорічно | Заступники директора з НВР |
2 | Оприлюднити Орієнтовний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на інформаційному стенді закладу освіти та на веб-сайті школи | Щорічно | Заступники директора з НВР |
3 | Затвердження плану щорічного підвищення кваліфікації на поточний рік на педагогічній раді. | Щорічно до15 січня | Заступники директора з НВР |
4 | Активізувати роботу педагогічних працівників з написання та опублікування особистого педагогічного досвіду, збільшення кількості публікацій методичних статей у виданнях, включених до переліку фахових видань України | 2021/2026 | Адміністрація школи |
5 | Забезпечувати умови для участі педагогів у конкурсах професійної майстерності, здійснення дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності | 2021/2026 | Адміністрація школи |
6 | Ознайомити педагогічний колектив з Критеріями оцінювання роботи вчителя. | 2021 | Заступники директора з НВР |
7 | Проводити аналіз корпоративної етики | Щорічно | Психолог |
8 | Робота школи молодого вчителя | Постійно | Заступники директора з НВР |
9 | Круглий стіл «Творча активність педагога-запорука якісного рівня роботи школи » | 2018/2019 н.р. | Психолог . |
Очікувані результати:
- створення системи професійно-педагогічної адаптації молодих спеціалістів;
- стабілізація кадрового складу навчального закладу;
- підвищення професійного рівня педагогічних працівників;
- моральне і матеріальне стимулювання професійної діяльності педагогів;
- підвищення престижу педагогічної професії в суспільстві та утвердження соціального статусу вчителів.
Проєкт «Соціально-психологічний супровід»
Мета:
- створення умов для розвитку пізнавальних можливостей та формування інтересів учнів;
- створення доброзичливого клімату в учнівському колективі;
- створення сприятливого психологічного мікроклімату в освітньому середовищі;
- створення умов для різнобічного розвитку особистості;
- соціалізація дітей пільгового контингенту та здійснення соціально-педагогічного патронажу;
- організація корекційної роботи з учнями;
- підвищення рівня психологічних знань педагогічних працівників та батьків.
Завдання:
- скоординувати зусилля педагогів та батьків для повної соціалізації здобувачів освіти;
- здійснювати психологічний супровід всіх учасниківосвітнього процесу;
- здійснювати профілактичну і консультативну роботу;
- формувати навички здорового способу життя, розвивати здоров’язберігаючі компетентності;
- формувати родинно-сімейні цінності, як необхідної складової духовної культури здобувачів освіти;
- забезпечувати права дітей на здобуття базового рівня загальної середньої освіти шляхом організованого освітнього процесу.
Шляхи реалізації
№ з/п | Зміст роботи | Очікувані результати | Термін виконання | Відповідальні |
1 | Розробка корекційно-розвивальні програми з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів зі стійкими порушеннями пізнавальної діяльності | Покращення сприятливого мікроклімату і розвитку пізнавальних процесів учнів | 2021/2022 | Соціальний педагог, практичний психолог |
2 | Адаптація учнів до соціального середовища шляхом оптимального розвитку потенційних можливостей | Підвищення рівня адаптації учнів | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
3 | Впровадження корекційно-розвивальної програми «Щаслива родина – багата Україна!» | Формування родинно-сімейних цінностей як необхідної складової духовної культури особистості | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
4 | Впровадження корекційно-розвивальної програми щодо запобігання і протидії булінгу та насильства «Добре серце» | Покращення сприятливого мікроклімату та формування навичок врегулювання конфліктних ситуацій в учнівському середовищі | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
5 | Впровадження соціально-психологічного проєкту «Шкільна медіація – простір безконфліктного спілкування» | Покращення сприятливого мікроклімату та формування навичок врегулювання конфліктних ситуацій в учнівському середовищі | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
6 | Організація профілактичної роботи зі збереження здоров’я учнів. Профілактичний проект «Стоп насильству! 16 днів проти насильства» | Формування в учнів здоров’язберігаючих компетентностей | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
7 | Виявлення учнів «групи ризику» і дітей, в яких виникають труднощі у навчанні | Покращення соціального розвитку учнів у закладі освіти | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
8 | Профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, формування здоров’язберігаючої та соціальної компетентності | Формування в учнів здоров’язберігаючих компетентностей | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
9 | Корекція міжособистісних відносин всіх учасників освітнього процесу, профілактика відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці | Покращення соціального розвитку учнів | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
10 | Створення у закладі освіти сприятливого психологічного клімату | Покращення мікроклімату в учнівському середовищі | 2021-2026 | Адміністрація, соціальний педагог, практичний психолог |
11 | Сприяння взаємодії закладу освіти та сімї, служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сімї, дітей та молоді, правоохоронних органів, наркологічного кабінету та інших державних підрозділів | Покращення соціального розвитку учнів | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
12 | Створення умов для підвищення професійного самовизначення учнів старших класів | Підвищення рівня професійної обізнаності учнів, сприяння їх самовдосконаленню | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
13 | Систематичне відстеження динаміки розвитку учнів на всіх етапах шкільного навчання | Результативність корекційно-розвивальної роботи з учнями | 2021-2026 | Соціальний педагог, практичний психолог |
Очікувані результати:
створення кодексу безпечного освітнього середовища;
удосконалення системи профілактичної роботи в закладі;
допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;
навчання дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу);
профілактика правопорушень і злочинності серед молоді;
створення безпечного освітнього середовища;
усвідомлення дітьми негативного впливу на організм шкідливих речовин;
організація змістовного дозвілля та відпочинку здобувачів освіти
Додаток до проєкту соціально-психологічного супроводу
«Протидія булінгу у закладі освіти»
Мета проекту:
сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації;
Завдання проекту:
- скоординувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед здобувачів освіти;
- організувати профілактичну роботу на основі вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню здобувачами освіти правопорушень;
- забезпечити організацію змістовного дозвілля й відпочинку;
- поліпшити роботу психологічної служби, головну увагу приділити соціально-психолого-педагогічній допомозі здобувачам освіти та їх батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх.
№ з/п | Зміст роботи | Очікувані результати | Термін виконання | Відповідальні |
1 | Вивчення передумов та причин виникнення булінгу (цькування) в закладі освіти | Створення системи профілактичної роботи в закладі освіти | 2021/2022 | Практичний психолог, соціальний педагог |
2 | Розроблення плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти | План заходів | 2021 | Практичний психолог, соціальний педагог |
3 | Підготовка банку розробок виховних заходів щодо протидії булінгу (цькування) в закладі освіти | Банк розробок виховних заходів | 2021/2022 | Практичний психолог, соціальний педагог |
4 | Продовження ознайомлення та вивчення під час профілактичних занять Законів України, статей Конвенції ООН, інших документів щодо даного проєкту | Обізнаність учнями правових норм та засад | 2021/2026 | Практичний психолог, соціальний педагог |
6 | Вжиття заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) | Навчити учнів знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу) | 2021/2026 | Практичний психолог, соціальний педагог |
7 | Проводження інформаційно-просвітницької діяльності серед учасників освітнього процесу щодо форм, причин і наслідків булінгу (цькування), заходів у сфері запобігання та протидії булінгу (цькування), формування нетерпимого ставлення учнів до насильницької моделі поведінки у міжособистісних стосунках | Створення безпечного толерантного середовища, виховання соціано-активної та комунікативної особистості з високим рівнем духовності і моралі | 2021/2026 | Практичний психолог, соціальний педагог |
8 | Проводження семінарів-тренінгів для учнів закладу за участю практичного психолога, соціального педагога, класних керівників, вихователів з питань профілактики насильства, жорстокості та впливу сучасних телекомунікаційних технологій на психіку дітей, організації дієвої антитютюнової, антиалкогольної та антинаркотичної пропаганди, тактики поведінки з дітьми, які підозрюються у вживанні алкогольних, наркотичних та психотропних речовин | Усвідомлення учнями негативного впливу на організм шкідливих звичок | 2021/2026 | Адміністрація,закладу, практичний психолог, соціальний педагог |
9 | Організація зустрічей дітей та підлітків із представниками поліції, інспекторами служби у справах неповнолітніх | Навчити учнів захищати свої права та інтереси | 2021/2026 | Соціальний педагог |
10 | Проведення аналізу ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти | Позитивні зміни даного проєкту у закладі освіти | 2025-2026 | Соціальний педагог |
Перспективний план моніторингу
викладання предметів
1 – 4 класи
№ з/п | Предмет контролю | 2021/2022 | 2022/2023 | 2023/2024 | 2024/2025 | 2025/2026 | |
Українська мова та л-ра | педрада | ||||||
Математика | педрада | ||||||
Природознавство | педрада | ||||||
Труд.навчання | наказ | ||||||
Фізичне виховання | педрада | ||||||
Основи здоров’я | наказ | ||||||
Мистецтво | |||||||
Інформатика | педрада | ||||||
Варіативна частина | |||||||
D | Логіка | наказ | |||||
Громадянська освіта | педрада | ||||||
5 – 11 класи
№ з/п | Предмет контролю | 2021/2022 | 2022/2023 | 2023/2024 | 2024/2025 | 2025/2026 |
1 | Українська мова та література | педрада | ||||
2 | Зарубіжна література | педрада | ||||
3 | Математика, інформатика | наказ | ||||
4 | Англійська мова | наказ | педрада | наказ | педрада | педрада |
5 | Спецкурс | педрада | ||||
6 | Історія | наказ | ||||
7 | Правознавство | педрада | ||||
8 | Біологія | педрада | ||||
9 | Екологія | |||||
10 | Географія | наказ | ||||
11 | Економіка | наказ | ||||
12 | Фізика | наказ | ||||
13 | Астрономія | педрада | ||||
14 | Хімія | наказ | ||||
15 | Мистецтво | наказ | ||||
16 | Худ. культура | педрада | ||||
17 | Труд.навчання | наказ | ||||
18 | Технології | педрада | ||||
19 | Фізична культура | педрада | ||||
20 | Захист Вітчизни | педрада | ||||
22 | Природознавство | педрада | ||||
23 | Основи здоров’я | наказ | ||||
24 | Варіативна частина | педрада | ||||
25 | Робота гуртків | наказ | ||||
26 | Виховна робота | педрада | ||||
27 | Профільне навчання | педрада | ||||
28 | Робота ГПД | наказ | ||||
29 | Адаптація учнів | |||||
30 | Кабінети | педрада | наказ | |||
31 | Виконання програм, обов’язкових письмових робіт | наказ | наказ | наказ | наказ | наказ |
32 | Бібліотека | наказ |
Перспективний план предметних та методичних тижнів
Назва | 2021/2022 | 2022/2023 | 2023/2024 | 2024/2025 | 2025/2026 |
Тиждень педагогічної майстерності | |||||
Ярмарок інноваційних освітніх технологій | |||||
Тиждень іноземних мов | |||||
Тиждень початкової школи | |||||
Тиждень української мови та літератури | |||||
Тиждень Цивільної оборони | |||||
Тиждень зарубіжної літератури | |||||
Тиждень математики | |||||
Тиждень інформатики | |||||
Тиждень історії | |||||
Тиждень правознавства | |||||
Тиждень фізики | |||||
Тиждень астрономії | |||||
Тиждень хімії | |||||
Тиждень біології | |||||
Тиждень екології | |||||
Тиждень природознавства | |||||
Тиждень основ здоров’я | |||||
Тиждень географії та економіки | |||||
Тиждень музичного мистецтва | |||||
Тиждень образотворчого мистецтва | |||||
Тиждень фізичної культури |
Вивчення стану основних напрямів виховання
2021/ 2022 | 2022/ 2023 | 2023/ 2024 | 2024/ 2025 | 2025/ 2026 | |
Громадянське виховання | |||||
Родинно-сімейне виховання | |||||
Військово-патріотичне виховання | |||||
Трудове виховання | |||||
Художньо-естетичне виховання | |||||
Моральне виховання | |||||
Екологічне виховання | |||||
Формування здорового способу життя | |||||
Превентивне виховання | |||||
Сприяння творчому розвитку особистості |
Перспективний план атестації та курсової перепідготовки педагогічних працівників на 2021-2026 рр.
№ з/п | Список вчителів які атестуються | Дата проходження останньої атестації | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
Шевляков Олександр Олександрович | 2021 | ||||||
Палчей Ольга Василівна | 2020 | ||||||
Локотош Олена Василівна | 2019 | ||||||
Квак Світлана Олександрівна | 2019 | ||||||
Тодавчич Світлана Олександрівна | 2019 | ||||||
Келемен Мар’яна Іванівна | 2020 | ||||||
Шпір Олена Василівна | 2020 | ||||||
Фетько Ірина Василівна | 2021 | ||||||
Кукаріна Наталія Миколаївна | 2021 | ||||||
Тодавчич Наталія Василівна | 2020 | ||||||
Фетько Мирослава Михайлівна | 2020 | ||||||
Цугорка Любов Василівна | 2019 | ||||||
Бурча Мирослава Василівна | 2018 | ||||||
Фотан Надія Вікторівна | 2018 | ||||||
Довжанин Марина Іванівна | 2020 | ||||||
Бучок Ганна Миколаївна | не пр. | ||||||
Немеш Віталія Вікторівна | 2017 | ||||||
Новай Ярослава Михайлівна | не пр. | ||||||
Козуб Наталія Олександрівна | 2014 | ||||||
Шевлякова Тетяна Іванівна | 2021 | ||||||
Павлій Світлана Михайлівна | 2021 | ||||||
Добровська Світлана Михайлівна | 2021 | ||||||
Варваринець Вікторія Петрівна | 2018 | ||||||
Рогалевич Людмила Степанівна | 2020 | ||||||
Тягур Тетяна Вячеславівна | 2020 | ||||||
Плескач Анюта Михайлівна | не пр. | ||||||
Медвидович Лідія Теодорівна | 2017 | ||||||
Налягака Світлана Михайлівна | 2018 | ||||||
Лихтей Євгенія Олександрівна | 2018 | ||||||
Бобіта Наталія Юріївна | 2021 | ||||||
Поган Марія Петрівна | 2018 | ||||||
Томищ Марія Василівна | 2021 | ||||||
Ільцо Данута Володимирівна | 2020 | ||||||
Тернинко Марія Валеріївна | не пр. | ||||||
Павлій Михайло Михайлович | 2017 | ||||||
Бора Роман Тарасович | 2017 | ||||||
Максимець Марія Андріївна | 2019 | ||||||
Бурча Надія Степанівна | 2019 | ||||||
Білецька Надія Дмитрівна | 2020 | ||||||
Шперик Марія Василівна | 2018 | ||||||
Джуга Ірина Володимирівна | 2019 | ||||||
Козак Ангеліна Вікторівна | 2021 | ||||||
Дзюзяк Софія Вікторівна | 2017 | ||||||
Васьовчик Лариса Іванівна | 2018 | ||||||
Романова Тетяна Василівна | 2021 | ||||||
Поган Ганна Іванівна | 2018 | ||||||
Тегза Людмила Петрівна | 2020 | ||||||
Бандурович Алла Іванівна | 2020 | ||||||
Марканич Оксана Юріївна | 2020 | ||||||
Локотош Аліна Вікторівна | не пр. | ||||||
Волощук Тамара Петрівна | 2017 | ||||||
Васьовчик Олеся Вікторівна | 2021 | ||||||
Парада Лариса Михайлівна | не пр. | ||||||
Волощук Ангеліна Анатоліївна | не пр. | ||||||
Когут Мирослава Михайлівна | не пр. | ||||||
Бора Тарас Романович | не пр. | ||||||
Мацина Оксана Василівна | не пр. | ||||||
Поп Любов Миколаївна | не пр. | ||||||
Гоздок Мар’яна Антонівна | не пр. | ||||||
Луканець Світлана Іванівна | 2020 | ||||||
Матічин Мар’яна Юріївна | не пр. | ||||||
Когут Ірина Павлівна | 2018 | ||||||
Неагое Іванна Іванівна | 2020 |